Albo pozwolisz się śledzić, albo zapłacisz więcej. To przyszłość ubezpieczeń

Albo pozwolisz się śledzić, albo zapłacisz więcej. To przyszłość ubezpieczeń

Albo pozwolisz się śledzić, albo zapłacisz więcej. To przyszłość ubezpieczeń
Źródło zdjęć: © AIDE
13.04.2018 16:40, aktualizacja: 15.04.2018 11:25

Jak zmienia się rola inteligencji w ocenie ryzyka? Czy będziemy musieli godzić się na inwigilację, aby mieć tańsze ubezpieczenie? Kto poniesie odpowiedzialność w wypadku autonomicznego pojazdu? Nad tymi i innymi problemami zastanawiali się specjaliści z branży ubezpieczeniowej na Konferencji AIDA w Warszawie.

Bolesław Breczko, WP Tech: Futuryści przewidują, że niebawem będziemy musieli zgodzić się na stały monitoring przez firmy ubezpieczeniowe. Czy to już realny trend? W Polsce Ergo Hestia zaoferowała już tańsze ubezpieczenia samochodowe dla tych, którzy zgodzili się być śledzeni przez aplikację Yanosik.
Christian Felderer, AIDA Europe: To już jest faktem I dzieje się w tej chwili. Ubezpieczyciele biorą pod uwagę wszelkie istotne, osobiste informacje klientów przed oceną ryzyka i wyceną ubezpieczenia. To światowy trend. Pozostaje pytanie czy niektóre osoby nie znajdą się poza zasięgiem cenowym ubezpieczeń, bo nie będą chciały zgodzić się na monitoring przez ubezpieczyciela

Czy blockchain ma zastosowanie w ubezpieczeniach i jakie? Kai Stinchcombe z True Link uważa, ze blockchain jest zagrożeniem dla bezpieczeństwa.
Blockchain zaczyna wchodzić w branżę ubezpieczeniową jako proces, który może przyśpieszyć procesy i uczynić je bezpieczniejszymi. Startup B3i Services to przykład nowej platformy dla branży ubezpieczeniowej. W kwestii bezpieczeństwa blockchain budzi tyle samo wątpliwości co każda nowa technologia. Organy wykorzystujące blockchain muszą wziąć pod uwagę wszystko możliwe okoliczności.

Czy rozwój SI wpłynie na rynek ubezpieczeń i indywidualne ceny? Czy komputer będzie oceniał nasze ryzyko?

To też już jest faktem. Sztuczna inteligencja jest używana do oceny ryzyka i wyceny usług. Przykładem jest amerykańska spółka Lemonade. Co raz więcej ubezpieczycieli zaczyna wykorzystywać sztuczną inteligencję do oceny ryzyka i wyceny.

Czy poruszacie już ewentualną odpowiedzialność za wypadki spowodowane przez autonomiczne maszyny? Kto będzie wtedy odpowiedzialny i kto będzie musiał płacić odszkodowanie?
Nie powinno być to problemem dla potencjalnej ofiary. Dużo zależy od lokalnych przepisów w kwestii odpowiedzialności kierowcy, właściciela czy ewentualnie producenta autonomicznego samochodu.

Konferencja AIDA była poświęcona przede wszystkim nowym technologiom wykorzystywanym w branży ubezpieczeniowej, przepisom RODO, wykorzystaniu big daty oraz sztucznej inteligencji. Odbyła się w Warszawie w dniach 12-13 kwietnia we współpracy z Uniwersytetem im. Leona Koźmińskiego

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (8)