9 sposobów na to, jak zaoszczędzić na elektronice

9 sposobów na to, jak zaoszczędzić na elektronice

9 sposobów na to, jak zaoszczędzić na elektronice
Źródło zdjęć: © iStock.com
Adam Bednarek
26.04.2018 12:25

Już niedługo komunie i koniec roku szkolnego, więc w tym okresie sprawiamy prezenty innym. Ale nie tylko, bo czasami kusi nas, by wymienić używany sprzęt na lepszy model. Nowy smartfon, konsola, telewizor? To dobry pomysł, a my podpowiadamy, jak przy takich zakupach co nieco zaoszczędzić.

Korzystaj z porównywarek cenowych - ceny w sklepach mogą się różnić, a tego typu serwisy same wykonają za nas brudną robotę i wybiorą najkorzystniejsze oferty. Na dodatek w sklepach internetowych jest często taniej niż w stacjonarnych. Uważać trzeba jednak na fałszywe strony, udające porównywarki cenowe - takie witryny przypominają popularne. Ich działanie polega na tym, że reklamują poprzez oceny i komentarze strony założone przez przestępców. Widząc pozytywne opinie, a wcześniej atrakcyjne ceny w serwisie, mamy wrażenie, że zaoszczędzimy. Wręcz przeciwnie - w takiej sytuacji tylko stracimy pieniądze.

1 / 8

Recenzje i poradniki

Obraz
© WP.PL

Warto się upewnić, że sprzęt, który chcemy kupić, zbiera dobre opinie. Jednak nie tylko dlatego trzeba uważnie sprawdzać recenzje i poradniki. Testujący często porównują ze sobą urządzenia, więc niewykluczone, że autor recenzji podsunie tańszy, ale tak samo dobry produkt. A w komentarzach upewnicie się, czy to ciekawa alternatywa.

2 / 8

Nie bój się używanego sprzętu

Obraz
© Fotolia

Na portalach aukcyjnych trafić można oferty rozczarowanych użytkowników albo tych, którzy pozbywają się np. nietrafionych prezentów. Funkcje, które nie przypadły innym do gustu, mogą nie przeszkadzać nam. Przy okazji prezentowych wpadek możemy tanio kupić sprzęt, który komuś jest niepotrzebny. Czysty zysk!

3 / 8

Towar powystawowy

Obraz
© Shutterstock.com

Nie zawsze warto kupować sprzęt powystawowy, ale zdarza się, że jest to ciekawa alternatywa. Szczególnie w przypadku urządzeń, które cieszą się dużą popularnością i znikają z magazynów bardzo szybko. Wówczas na sprzedaż może trafić egzemplarz z wystawy, jednak mamy pewność, że nie przeleżał na niej zbyt długo. A jeśli nie przeszkadzają nam drobne ryski i tym podobne niedogodności, to jest szansa, by sprzedawca co nieco spuścił z ceny.

4 / 8

Stare nie znaczy gorsze

Obraz
© WP.PL | Grzegorz Barnik

Na pewno musisz mieć najnowszy model od topowego producenta? Owszem, nowości kuszą, ale trzeba pamiętać o tym, że ubiegłoroczne edycje wciąż radzą sobie bardzo dobrze. Nawet te sprzed dwóch czy trzech lat mogą imponować podzespołami, wykonaniem czy mocą. Czasem nieco starszy sprzęt spełni wszystkie nasze wymagania, a kosztuje dużo mniej niż głośna premiera.

5 / 8

Szukaj zamienników

Obraz
© Materiały prasowe

Nie bój się mniej znanych marek. Te największe kuszą rozpoznawalnym logo i popularnością, ale to nie oznacza, że mniejsze firmy produkują gorszy sprzęt. Warto dać szansę tym, którzy wydają na marketing nieco mniej, za to zbierają pochlebne komentarze. Nawet model za 500 zł może przebić dwa razy droższe smartfony.

6 / 8

Wyprzedaże

Obraz
© East News

Zgoda, niektórzy sprzedawcy trochę naciągają i przeceniony towar wcale nie musi być obniżony. Chwyty marketingowe chwytami marketingowymi, ale nie da się ukryć, że niekiedy okres promocyjny pozwala zaoszczędzić. Warto monitorować oferty sklepów i czekać na okazje.

7 / 8

Wstrzymaj się z przedpremierowymi zamówieniami

Obraz
© Youtube.com | Zrzut ekranu z serwisu YouTube

Bycie fanem nowych technologii ma to do siebie, że bardzo łatwo zachłysnąć się nowościami zapowiadanymi na konferencjach. Po pokazie bardzo szybko startują przedpremierowe zamówienia i wiele osób z nich korzysta, płacąc za sprzęt zanim ten zostanie oceniony. Lepiej wstrzymać entuzjazm, dobrze przemyśleć zakup, a sprzęt nabyć dopiero wtedy, gdy zgarnie pozytywne recenzje.

8 / 8

Szukaj okazji w małych sklepach

Obraz
© Fotolia

Jeśli wybierasz sklep stacjonarny, to lepiej poszukać nieco mniejszego. Wielkim sieciom aż tak bardzo nie zależy na klientach - jak nie ten, to następny, ktoś w końcu produkt kupi. Mniejsze bardziej dbają o potencjalnego kupca. Może nie zawsze mogą pozwolić sobie na zniżki, ale jest szansa na to, że przynajmniej poczujesz się wyjątkowo i sprzedawca o ciebie zadba.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)