Handel domenami internetowymi to doskonały biznes. Choć osoby mające nieco mniejszą styczność z Internetem może dziwić, że kilka liter potrafi osiągnąć tak zawrotne ceny, wiadomo, że im lepsza nazwa strony, tym większe prawdopodobieństwo odniesienia sukcesu.
W Sieci kwitnie tzw. _ cybersquatting _, czyli rejestrowanie domen znanych lub mniej znanych marek, żeby potem odsprzedać je z zyskiem wielokrotnie przewyższającym sumę wydaną na ich rejestrację. „Wielokrotnie”. to zresztą delikatny eufemizm - cena, którą decydują się zapłacić nowi właściciele, jest zwykle fantastycznie wysoka. Zwłaszcza, jeśli chodzi o nazwy związane z seksem.
Chcecie się przekonać, że to diamentowy interes? Oto lista 2. najdroższych domen w historii. Obok nazwy podajemy kwotę transakcji oraz rok jej zawarcia.
- KK.com: 2 400 000 dol., listopad 2013 r.
- Youxi.com: 2 430 000 dol., marzec 2014 r.
- Investing.com: 2 450 000 dol., 2012 r.
- Social.com: 2 600 000 dol., 2011 r.
- CreditCards.com: 2 750 000 dol., 2004 r.
- Shopping.de: 2 858 945 dol., 2008 r.
- Candy.com: 3 000 000 dol., 2009 r.
- Vodka.com: 3 000 000 dol., 2006 r.
- Sex.xxx: 3 000 000 dol., czerwiec 2014 r.
- Whisky.com: 3 100 000 dol., marzec 2014 r.
- MI.com: 3 600 000 dol., kwiecień 2014 r.
- IG.com: 4 700 000 dol., wrzesień 2013 r.
- Medicare.com: 4 800 000 dol., maj 2014 r.
- Clothes.com: 4 900 000 dol., 2008 r.
- Toys.com: 5 100 000 dol., 2009 r.
- Slots.com: 5 500 000 dol., 2010 r.
- Diamond.com: 7 500 000 dol., 2006 r.
- Porn.com: 9 500 000 dol., 2007 r.
- Fund.com: 9 999 950 dol., 2008 r.
- Sex.com: 13 000 000 dol., 2010 r.