130 mln złotych wydamy w 2014 roku na e-mail marketing

130 mln złotych wydamy w 2014 roku na e‑mail marketing

130 mln złotych wydamy w 2014 roku na e-mail marketing
15.09.2014 16:12, aktualizacja: 16.09.2014 10:53

Przedstawiciele branży ankietowani przez Interaktywnie.com spodziewają się, że do końca 2014 roku wydatki na kampanie e-mail marketingowe przekroczą 130 mln zł. Duże znaczenie będzie miał mobile. Odsetek maili otwartych ma urządzeniach mobilnych wyniesie 16,58 procent - wynika z raportu Interaktywnie.com "E-mail marketing 2014".

Rynek usług e-mail marketingowych nie będzie rósł tak dynamicznie jak wcześniej, co jednak - jak twierdzenie znaczy, że ta forma kontaktu z klientem odchodzi do lamusa. Wręcz przeciwnie. To wciąż jedna z najskuteczniejszych i - co nie mniej ważne - najbardziej opłacalnych metod komunikacji w sieci. Tym bardziej, że odsetek użytkowników, którzy odbierają maile na smartfonach ciągle rośnie.

Według raportu IAB Polska - w grudniu ponad 1. proc. wszystkich przesyłek marketingowych zostało otworzone na smartfonach i tabletach. Liczba ta będzie wzrastać - specjaliści przepytani przez Interaktywnie.com nie mają co do tego żadnych wątpliwości. Wskazują, że pod koniec 2014 roku wyniesie 16,58 procent.

_ - Bazując na naszych doświadczeniach z ostatnich miesięcy zauważamy dynamiczny wzrost w kategorii urządzeń mobilnych. Spodziewam się, że w 2014 roku, procent otwartych maili na urządzeniach mobilnych wzrośnie do około 27 proc. _ - Krzysztof Jakóbczyk z Email Network stawia zdecydowanie najbardziej odważną prognozę.

Z urządzeniami mobilnymi wiążą się jednak nowe wyzwania dla marketerów i niekoniecznie jest to odmieniana dzisiaj przez wszystkie przypadki responsywność, która może przysparzać problemów z wyświetlaniem maili na wciąż popularnych natywnych klientach pocztowych. Jednokolumnowy układ, duża czcionka i dobrej jakoś grafika powinny wystarczyć - uważa Paweł Sala z FreshMail.

Obraz

Jeśli chodzi o wartość kwotową rynku, to w 201. roku segment e-mail marketingu osiągnął poziom 127 mln zł. I chociaż z cyklicznego badania wydatków na reklamę online przeprowadzanego przez IAB i Pwc - AdEx za pierwszy kwartał 2014 roku wynika, że udział działań reklamowych w sektorze e-mail spadł o jeden punkt procentowy, to jednak eksperci z branży snują optymistyczne prognozy na resztę roku.

W sumie przedstawiciele branży ankietowani przez Interaktywnie.com spodziewają się w większości, że do końca 201. r. wydatki na kampanie e-mail marketingowe przekroczą 130 mln zł.

Obraz
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)