Wszyscy mogą już kupić bilet autobusowy przez telefon

Wszyscy mogą już kupić bilet autobusowy przez telefon

Wszyscy mogą już kupić bilet autobusowy przez telefon
Źródło zdjęć: © jupiterimages
12.08.2009 14:53, aktualizacja: 12.08.2009 15:03

Dobowe, trzy- i siedmiodniowe bilety komunikacji miejskiej od piątku będzie można kupić przez telefon. Z usługi będą mogli skorzystać abonenci wszystkich sieci komórkowych - poinformował w środę Konrad Klimczak z zespołu prasowego Zarządu Transportu Miejskiego

Dotychczas można było w ten sposób kupić jedynie bilety czasowe: 20-, 40-, 60. i 90-minutowe, a usługa była dostępna tylko dla użytkowników sieci Plus i Play.

Bilety zakupione przez telefon będą obowiązywać we wszystkich środkach komunikacji miejskiej oraz w pociągach Kolei Mazowieckich i Warszawskiej Kolei Dojazdowej w strefie obowiązywania wspólnego biletu.

Obraz
© (fot. jupiterimages)

Aby skorzystać z usługi "Płać komórką", wcześniej należy założyć konto i zarejestrować je w systemie mPay. Abonenci sieci Plus i Play mogą to zrobić, dzwoniąc pod numer *145#, a użytkownicy pozostałych sieci - pod numer 79. 145 145. Konto, z którego później będą pobierane opłaty za bilet, można zasilić dowolną kwotą.

Aby kupić bilet - po zadzwonieniu na ten sam numer - trzeba będzie wprowadzić kod, odpowiadający rodzajowi wybranego biletu. Po połączeniu pasażer otrzyma na wyświetlaczu telefonu lub usłyszy w słuchawce instrukcję. Przy zakupie biletu, można skorzystać z przysługujących ulg. Podczas kontroli pasażer będzie musiał zadzwonić pod bezpłatny numer, widoczny na identyfikatorze kontrolera.

Usługa "Płać komórką" została uruchomiona w grudniu 2008 roku. Do końca lipca br. skorzystało z niej ponad 65 tys. pasażerów. Za pomocą telefonu komórkowego w Warszawie można zapłacić także za parkowanie w płatnej strefie. Szczegóły dostępne są na stronach internetowych www.ztm.waw.pl i www.mpay.pl.

Źródło artykułu:PAP
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (16)