Samsung atakuje rynek smartfonów, co na to rywale?

Samsung atakuje rynek smartfonów, co na to rywale?

Samsung atakuje rynek smartfonów, co na to rywale?
Źródło zdjęć: © SAmsung
25.06.2010 09:47, aktualizacja: 25.06.2010 12:34

Samsung poinformował, że do końca roku chce mieć 10% globalnego rynku smartfonów. W tym celu wytacza wielkie działo, jakim jest m.in. model Galaxy S. Czy mu się to uda? I co na to rywale?

Plany Samsunga, choć bardzo ambitne, nie są pozbawione podstaw. To właśnie ten producent w ciągu ostatniego roku dokonał ogromnej przemiany jeśli chodzi o rozwiązania oferowane w swoich produktach. A konkurencja - z reguły przyglądała się tylko biernie.

W tym czasie Samsung, jako jeden z pierwszych producentów telefonów, wprowadził do swoich produktów pikoprojektor - znajdzie się on w modelu _ Beam _, który na rynek trafi już w lipcu.

Również Samsung jako pierwszy wprowadził na rynek telefon z wyświetlaczem Super AMOLED, Bluetooth 3.0 (model S8500 Wave) oraz certyfikatem DivX HD (S8500 Wave oraz I9000 Galaxy S).

To również Samsung jako jeden z pierwszych zaproponował w swoich produktach obsługę sieci WiFi w standardzie n (Galaxy Apollo oraz S Pro), a także 4G (S Pro). Co na to konkurencja? No cóż - z tym bywało różnie.

Obecny lider jeśli chodzi o rynek smartfonów - Nokia - niezbyt dobrze radzi sobie na tym rynku, czego sama nie ukrywa.

Tymczasem rywale nie zasypiają gruszek w popiele. Odrodziła się Motorola, która wprowadziła na rynek w ciągu ostatniego roku szereg bardzo interesujących propozycji zdobywając tym samym serca nie tylko klientów, ale również specjalistów z branży.

Warto tutaj wspomnieć chociażby o bardzo umiejętnym połączeniu przez tego producenta formy i treści, czyli urządzeniach nie tylko wyglądających nieprzeciętnie, ale również pracujących pod kontrolą systemu Google Android: modelu Milestone, Milestone XT720 czy Aura.

Także Sony Ericsson przebudził się z dosyć długiego snu - jego najnowsze modele były i są powiewem świeżości na rynku, oferując nie tylko nowe podejście do tematu, ale również, tak jak jeszcze przed połączeniem z Sony - niemało innowacyjności.

Na czoło stawki wysuwa się tutaj seria Xperia, w której znajdziemy takie propozycje jak X10 "standard", Mini czy Mini Pro, X8 (Shakira), a także X2. Innowacją u tego producenta okazał się pierwszy na rynku telefon z przeźroczystym ekranem - Xperia Pureness.

Wygląda więc na to, że Samsung bardzo mocno wierzy w swój najnowszy model Galaxy S oraz innowacyjne rozwiązania, które wprowadza na rynek. Jednak czy to pozwoli w ciągu zaledwie pół roku na podwojenie swojego udziału w rynku smartfonów? Czas pokaże. Już za kilka miesięcy.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)