Pierwszy komercyjny silnik elektryczny do samolotów

Pierwszy komercyjny silnik elektryczny do samolotów

Pierwszy komercyjny silnik elektryczny do samolotów
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
15.06.2015 10:27, aktualizacja: 15.06.2015 11:08

Wygląda na to, że niebawem niebo nad nami zapełni się mniejszymi i większymi samolotami z napędem elektrycznym. W każdym razie silnik opracowany przez Siemensa zdecydowanie zasługuje na uwagę.

Już pierwsza informacja ścina z nóg – opracowany przez Siemensa silnik oferuje 5-krotnie wyższą moc w porównaniu do podobnego silnika z napędem spalinowym. Przygotowano go specjalnie z myślą o lekkich samolotach (masa startowa do 2 ton). Silnik oferuje 26. kW przy zaledwie 50 kilogramach własnej wagi, więc stosunek mocy do wagi pobił wszelkie rekordy.

Obraz
© (fot. Materiały prasowe)

Jak deklaruje producent, reszta to właściwie kwestia skali –. stworzenie większych silników dla większych samolotów nie stanowi żadnego problemu. Uważa się nawet, że – ze względu na świetny stosunek masy do mocy – tego typu silniki zastąpią nawet silniki odrzutowe w długodystansowych samolotach pasażerskich. Siemens podkreśla przy tym, że jego silnik opracowany został specjalnie pod kątem zastosowań lotniczych. Stąd niezwykle lekka waga i maksymalna wydajność osiągana przy zaledwie 2500 obrotów na minutę, pozwalająca na prostszą budowę układu przenoszenia napędu.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (35)