Ogromne podwodne wulkany odkryto u wybrzeży Sydney

Ogromne podwodne wulkany odkryto u wybrzeży Sydney

Ogromne podwodne wulkany odkryto u wybrzeży Sydney
Źródło zdjęć: © PAP | UNSWScience
13.07.2015 14:43, aktualizacja: 14.07.2015 22:09

Zespół naukowców z Australii podczas poszukiwań wylęgarni larw homarów odkrył przypadkowo cztery wygasłe wulkany u wybrzeży Sydney. Prawdopodobnie mogą liczyć nawet 50 milionów lat!

Klaster został dostrzeżony dzięki specjalnemu trójwymiarowemu mapowaniu dna morskiego, w które jest wyposażony nowy oceaniczny statek badawczy Investigator. Wcześniej nie było możliwości, aby dokonać takiego odkrycia, ponieważ sonar, który znajdował się na statku badawczym Southern Surveyor, pozwalał na mapowanie dna morskiego tylko do głębokości 3 tys. metrów. Obecnie sonar znajdujący się na nowym statku pozwala mapować dno morskie na każdej głębokości. Jak powiedział prof. Suthers: _ "Investigator może przesyłać i odbierać dane, co oznacza, że zespół naukowców w bazie w University of New South Wales (UNSW) w Sydney może analizować informacje zbierane na bieżąco na morzu i odsyłać statkowi wyniki oraz obraz satelitarny (...)". _