Nareszcie się udało. Ważne odkrycie naukowców

Źródło zdjęć: © PAP/EPA
Arkadiusz Stando
06.11.2017 16:27

Niedawno naukowcy zrozumieli, jak wykrywać fale grawitacyjne. To niesamowite odkrycie dało wiele odpowiedzi, ale postawiło wiele znaków zapytania. Jedną zagadkę udało się już rozwiązać. Poznaliśmy prędkość grawitacji.

Po raz kolejny miał rację. Kiedy Newton zakładał, że działania grawitacyjne są natychmiastowe, Albert Einstein wysnuł inną teorię. Według niego, siła, która trzyma nas na Ziemi, musi poruszać się w kosmosie zanim przyciągnie obiekt. Od tego czasu próbowano potwierdzić jego słowa, aż w końcu się udało.

Gdy udało się zaobserwować fale grawitacyjne w amerykańskim detektorze LIGO oraz europejskim Virgo, wszystko było kwestią czasu. Naukowcy weszli w posiadanie danych, które pozwoliły im zrozumieć i porównać prędkość światła z prędkością fal grawitacyjnych.

Po przeanalizowaniu danych naukowcy odkryli, że założenia były słuszne. Prędkość grawitacji okazała się być praktycznie równa prędkości światła. Co nam daje to odkrycie? Przyśpieszy postęp naukowy, pomoże w zrozumieniu kosmosu i zasad fizyki. Co ważne, obala też kilka teorii, które były sprzeczne z teorią względności Einsteina.