Na Allegro będzie drożej. Sprzedawcy zapłacą nawet 250 proc. więcej

Na Allegro będzie drożej. Sprzedawcy zapłacą nawet 250 proc. więcej

Na Allegro będzie drożej. Sprzedawcy zapłacą nawet 250 proc. więcej
Źródło zdjęć: © PAP
Aleksandra Grzegrzółka
20.07.2017 16:24, aktualizacja: 21.07.2017 11:38

Allegro poinformowało użytkowników o podwyżce cen za wyróżnianie i wystawianie ofert.

Od 1 sierpnia opłaty za wyróżnianie i wystawianie ofert wzrosną nawet o 250 proc. Allegro poinformowało użytkowników o podwyżce w formie nowego regulaminu i załącznika. Zdaniem użytkowników to krok w stronę podobnego modelu funkcjonowania, z jakiego korzysta Amazon.

Opłaty za promowanie aukcji będą teraz naliczane w 10-dniowych cyklach. Ma to uprościć widok opłat w "Historii". To nie koniec zmian. Na początku sierpnia wznawiane 14-dniowe aukcje zostaną zastąpione 20-dniowymi (kup teraz) lub 10-dniowymi (licytacje). Pozostałe czasy trwania ofert pozostaną takie same.

Jak łatwo się domyśleć, użytkownikom nie spodobały się zapowiadane zmiany. O planach podwyższenia opłat przez największą polską platformę handlową w internecie wspominano już w lutym, wielu jest jednak zaskoczonych aż tak dużą podwyżką. Najbardziej niezadowoleni są ci, którzy na Allegro prowadzą działalność zawodową.

W odpowiedzi na reakcje oburzonych użytkowników firma wydała już oficjalne oświadczenie w sprawie. Według Michała Bonarowskiego z biura prasowego Allegro zarzuty o próbę faworyzowania własnych aukcji są bezpodstawne. - Twierdzenie, że chcemy faworyzować sprzedaż sklepu własnego Allegro nie znajduje podstaw w rzeczywistości z kilku powodów. Przede wszystkim jest to działalność w skali całej platformy Allegro absolutnie marginalna. Celem jest - co deklarowaliśmy już wielokrotnie - uzupełnianie oferty tam, gdzie są braki asortymentowe, poprawa jakości obsługi u wszystkich sprzedawców poprzez podnoszenie standardów obsługi. Nie jest naszym celem konkurowanie ze sprzedawcami i także w tym przypadku działania ujednolicające cennik nie mają takiego celu - twierdzi Bonarowski. Rzecznik odniósł się także do wpływu podwyżki opłat dla sprzedawców. - Wyróżnione oferty w modelu sklepowym stanowią 1,2 proc. wszystkich ofert wystawionych w serwisie w ciągu ostatnich 30 dni - to pokazuje niewielką skalę zjawiska. Jednocześnie od 1 sierpnia zmniejszamy wysokość opłat za wystawianie w wielu kategoriach właśnie w modelu sklepowym, a w kolejnych miesiącach całkowicie je zlikwidujemy. Koszty wystawiania także wpływają na ogólny bilans kosztów prowadzenia profesjonalnej działalności na Allegro - podkreślał.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)