Mniej kobiet decyduje się na operacje plastyczne. Wszystko przez telefony

Mniej kobiet decyduje się na operacje plastyczne. Wszystko przez telefony

Mniej kobiet decyduje się na operacje plastyczne. Wszystko przez telefony
Źródło zdjęć: © Fotolia
Adam Bednarek
05.02.2018 15:45

Coraz więcej kobiet rezygnuje z operacji plastycznych. Powód jest zaskakujący - to przez nowe technologie.

Według brytyjskiego stowarzyszenia chirurgów plastycznych tylko w ubiegłym roku liczba operacji plastycznych twarzy zmalała o 44 proc. - informuje portal rmf24.pl. Eksperci od operacji plastycznych znaleźli przyczynę spadku popularności wizyt u chirurgów. To nowe technologie.

Zdaniem brytyjskiego stowarzyszenia, kobiety nie potrzebują już operacji, bo wszelkie niedoskonałości można wyretuszować lub poprawić dzięki filtrom w smartfonie. Wbudowane w aplikacje ustawienia pozwalają zmniejszyć nos czy wyszczuplić twarz. Po co więc drogie i bolesne zabiegi?

Są jednak operacje, które nadal cieszą się dużym zainteresowaniem - ba, liczba osób, które się na nie decydują rośnie. To zabiegi poprawiające jakość piersi, które w 2017 zanotowały 7 proc. wzrost względem roku 2016.

Warto przypomnieć, że jest coś jeszcze, co łączy operacje plastyczne i nowe technologie - hakerzy. W sumie 25 tysięcy prywatnych zdjęć - w tym nagich fotografii, a także zdjęć przed i po zabiegu - wyciekło wskutek ataku na litewską klinikę chirurgii plastycznej. Hakerzy żądali od pacjentów kliniki okupu w kwocie do 2 tysięcy euro, płaconych w bitcoinach. Wysokość sumy miała zależeć od tego, jakie dane udało się wykraść - jak łatwo się domyślić, prywatne zdjęcia kosztowały najwięcej.

Fotografie powiększanych piersi i "upiększanych" genitaliów znanych i bogatych trafiły w ręce grupy hakerskiej The Dark Overlord. Ci sami elektroniczni włamywacze okradali i szantażowali już szkoły, szpitale, a nawet studio produkcyjne związane z Netflixem. W październiku 2017 roku okradli znaną klinikę chirurgii plastycznej w Londynie.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)