Marketing w wyszukiwarkach

Marketing w wyszukiwarkach
Źródło zdjęć: © Interaktywnie.com

07.11.2017 12:53

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Mroczne czasy Black Hat SEO dawno minęły, ale na rynku wciąż pozostają niedobitki, które oferują markom pozycjonowanie za 1000 zł w abonamencie. Tyle tylko, że systemy wymiany linków i "precle" naszpikowane słowami kluczowymi nie tyle nawet nie działają, ile szkodzą. Google za próby przechytrzenia algorytmu wyszukiwarki karze niższymi pozycjami w wynikach wyszukiwania, bo nie chce firmować treści wątpliwej jakości.

By znaleźć się na szczycie wyników wyszukiwania w Google - a to wciąż jedyna licząca się na rynku wyszukiwarka - trzeba dostarczać użytkownikom treści takich, jakich potrzebują. I nie ma tu miejsca na żadne sztuczki. Wartościowy kontent dostarcza im przydatnych informacji w przystępnej i dostosowanej do ich potrzeb formie.

Optymalizować zgodnie z wymogami Google trzeba jednak nie tylko treści, ale i budowę strony. Prędkość jej ładownia, kod i dostosowanie do urządzeń mobilnych mają wpływ na to, jak będą z niej korzystać użytkownicy, a więc - w konsekwencji - na to, czy faktycznie okaże się dla nich wartosciowa. Treści - podobnie.

A to i tak tylko SEO. Organiczne wyniki wyszukiwania w ostatnim czasie zostały zepchnięte w dół. Google, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych, zlikwidowało bowiem prawą stronę płatnych wyników, ale... rozszerzyło tę górną. Kosztem wyników organicznych oczywiście. A to powoduje konsekwencje - żeby znaleźć się na szczycie zaufanych, organicznych linków trzeba się napracować i swoje odczekać, ale - by w ogóle zostać zauważonym - trzeba zapłacić.

- Zmiany wprowadzane przez Google powodują, że trudniej jest przykuć uwagę odbiorcy kampanią PPC. Jednocześnie coraz większe znaczenie ma wysoka pozycja w normalnych wynikach – nadmiar linków reklamowych na szczycie SERP-ów sprawia, że internauci bardziej ufają organicznym wynikom. Samo inwestowanie w PPC, choć wydaje się prostsze i szybsze, może nie być tak skuteczne, jak było jeszcze do niedawna. Dlatego niezbędna jest synergia i łączenie SEO z PPC. Tylko taka strategia pozwala na efektywne wykorzystanie budżetu oraz osiągnięcie spodziewanej konwersji - mówi Maxim Kirilenko, head of international business development w SEO Pilot.

Działania związane z marketingiem w wyszukiwarkach wymagają kompleksowych i krzyżujących się kompetencji. I o ile o PPC można jeszcze zadbać wewnątrz organizacji, o tyle kompleksową obsługę obecności marki czy firmy w wyszukiwarce lepiej powierzyć agencji, które pod jednym dachem ma wszystko, co potrzebne.

- Poszukując agencji SEM, warto zwrócić uwagę, czy zespół posiada różnorodne kwalifikacje, w tym odpowiednie zaplecze technologiczne oraz upewnić się, jakie elementy zawiera oferowana usługa -radzi Alicja Markiewicz, marketing manager w OSOM STUDIO Agencja Interaktywna. - Kampanie reklamowe nie są związane wyłącznie z wyborem platformy, kreacją reklam oraz konfiguracją kampanii. Tego rodzaju działania wymagają strategii, a więc szczegółowego researchu rynku, audytu strony internetowej, na którą będzie kierowana kampania, konfiguracji narzędzi mierzących efektywność kampanii, a także - finalnie - optymalizacji i raportowania.

Poznanie potrzeb klienta i jego oczekiwań to jednak punkt wyjścia do przygotowania kompleksowej strategii, bo - o czym łatwo zapomnieć - w wyszukiwarce, dzięki odpowiednim narzędziom, można realizować różnorakie cele: od zwiększania świadomości marki, po sprzedaż i pozyskiwanie leadów. Trzeba tylko wiedzieć jak. I mieć, za co.

Źródło artykułu:Artykuł sponsorowany
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (1)
Zobacz także