Polski mini-odrzutowiec zrewolucjonizuje rynek!

Polski mini-odrzutowiec zrewolucjonizuje rynek!

Polski mini-odrzutowiec zrewolucjonizuje rynek!
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta
27.06.2013 11:18, aktualizacja: 27.06.2013 12:07

Flaris Lar 1 to niewielki odrzutowiec polskiej konstrukcji, który ma zrewolucjonizować rynek. Samolot tworzony jest przez firmę Metal Master spod Jeleniej Góry i ma być przede wszystkim tani, dzięki czemu na prywatne latanie będą mogli sobie pozwolić nie tylko najwięksi bogacze, ale też inżynierowie czy lekarze

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

W niektórych zawodach dość częsta jest sytuacja, w której trzeba w krótkim czasie odwiedzić kilka miast kontynentu. Rozmowy z partnerami biznesowymi czy klientami stały się nie tylko domeną milionerów, ale również kierowników biur projektowych, głównych inżynierów czy lekarzy. Każdy z nich z pewności doceniłby wygodę posiadania prywatnego samolotu, który pozwala szybko i wygodnie przemieszczać się między poszczególnymi lokacjami. Niestety taka maszyna to w tej chwili luksus, na który mogą sobie pozwolić jedynie najbogatsi. Sylwia i Rafał Ładzińscy - właściciele firmy Metal Master - chcą to zmienić i pokazali na paryskich targach Flaris Lar 1. Samolot błyskawicznie podbił serca odwiedzających.

Metal Master na co dzień zajmuje się produkcją linii technologicznych, ale właściciele chcieli zdywersyfikować swój biznes i stawiają na branżę lotniczą. Flaris Lar 1 może latać z prędkością 70. km/h na pułapie do 14 km. Zasięg polskiego odrzutowca to 2500 km. Największe wrażenie robią jednak nie same parametry, a cena przelotu, która wynosi zaledwie 1 zł za 1 km. Przelot z Warszawy do oddalonego o 340 km Wrocławia potrwa 25 min i będzie kosztował 340 zł. Flaris Lar 1 może zabrać na pokład 5 osób. Samolot, w którym próżno szukać barku na drogie alkohole, czy małej sali kinowej, przystosowany jest do przechowywania w garażu. Gdy trzeba gdzieś polecieć, wystarczy zawieźć maszynę na przyczepce na lotnisko, rozłożyć skrzydła i można startować. Polski Flaris Lar 1 przystosowany jest do startu z lotnisk trawiastych. Producent przyrównuje go do posiadania łodzi żaglowej albo drugiego samochodu.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Flaris Lar 1 powstaje przy współpracy z Instytutem Lotnictwa, Instytutem Technicznym Wojsk Lotniczych, Politechniką Warszawską, Politechniką Wrocławską oraz Wojskową Akademią Techniczną. W konstrukcji samolotu wykorzystano technologie stosowany m.in. przy produkcji tak znanych maszyn jak Airbus A38. czy Boeing Dreamliner. Maszyna spełnia wysokie wymogi bezpieczeństwa, a do latania wystarczy turystyczna licencja pilota. Flaris Lar 1 będzie kosztował ok. 5 mln zł.

Źródło: GB, WP.PL

gb/jg/gb

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (565)