Rozszerzona gwarancja - przeczytaliśmy umowy za ciebie!

 
Źródło: Komputer Świat | 2012-07-12 (11:30) | 42 opinii
drukuj a a a

Żer dla skner nie dla idiotów

W Media Markt istnieje opcja wykupienia dodatkowo gwarancji Plus. Wszystko pięknie - gdy sprzęt się zepsuje, mają dwa tygodnie na naprawę. Gwarancja jest ważna pięć lat, choć wszystko zależy od wykupionej opcji. O tym zostałem w sklepie poinformowany. Nie poinformowano mnie natomiast o innej, dość istotnej kwestii. Sprzęt się zepsuł. Zadzwoniłem do Media Markt i tu niemiła niespodzianka, bo nagle okazuje się, że gwarancję można wykorzystać tylko raz! Fajnie, że dowiaduję się o tym teraz!

To wypowiedź klienta sieci MM na jednym z forów internetowych. Trudno mieć jednak do internauty pretensję, że nie doczytał warunków ubezpieczenia. Media Markt oferuje klientom umowę, którą ciężko przeczytać, a co dopiero zrozumieć. Dużo treści i maleńka czcionka, którą trzeba czytać z lupą.

Warunek, o którym wspomina internauta, zawarty jest w paragrafie 4 pkt. 4.6: Ustanie Umowy ubezpieczenia: Wystąpienie jednej i jedynej Szkody podczas trwania Umowy Ubezpieczenia, na wszystkie Gwarancje, pociągające za sobą wypłacenie Odszkodowania, powoduje wygaśnięcie Umowy Ubezpieczenia.

Zgodnie z par. 2 pkt. 2.15 odszkodowanie to karta podarunkowa do wykorzystania w sklepach Media Markt, którą sklep wydaje ubezpieczonemu, lub wymiana sprzętu. I uwaga! W dalszej części tego samego punktu czytamy: Wypłata odszkodowania skutkuje wygaśnięciem polisy. Zdaniem Piotra Niezgódki to potwierdzenie, że z gwarancji możemy skorzystać tylko raz.

Wszystkie telewizory i tak zwany duży sprzęt AGD zakupiony w Media Markt może być objęty pakietem gwarancyjnym Gwarancja Plus na pięć lat. Wartość pakietu uzależniona jest od wartości sprzętu. Cennik dostępny jest na stronie www.mediamarkt.pl w zakładce Nasze usługi.

Na inne produkty, poza telewizorami, dużym AGD, telefonami oraz akcesoriami, klienci mogą wykupić czteroletni pakiet serwisowo-gwarancyjny. W opisie produktu czytamy:

- 4 lata ubezpieczenia od usterek, uszkodzeń mechanicznych i kradzieży,
- Bezpłatne naprawy,
- 14-dniowy czas naprawy/likwidacji szkód,
- Telefoniczne składanie zleceń serwisowych,
- Fachowa i szybka pomoc.

Tymczasem w paragrafie 5 pkt 5.1 czytamy: Umową ubezpieczenia nie są objęte: Szkody wynikające z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa Ubezpieczonego. Zresztą, na uwagę zasługuje cały paragraf 5, w którym wymienione są przypadki, co nie jest objęte umową ubezpieczenia.

Wychodzi na to, że uszkodzenia mechaniczne mogą być kwestią dyskusyjną, bo jak udowodnić, że laptop spadł nam ze stołu przypadkowo? Co więcej, ciekawy zapis dotyczy również kradzieży. Paragraf 5 pkt 5.5: Wyłączenia dotyczące Gwarancji ochrony Ryzyka Kradzieży:

- Kradzież bez użycia siły lub włamania. - Kradzież popełniona przez Ubezpieczonego lub do której doszło z powodu rażącego niedbalstwa Ubezpieczonego (jak pozostawienie Ubezpieczonego Sprzętu bez dozoru na widocznym miejscu w pojeździe mechanicznym lub w miejscu publicznym lub innym miejscu uczęszczanym).

Iluletnia ta gwarancja?

Warto zwrócić uwagę na jeszcze jedną ważną kwestię. Oferowane dodatkowe gwarancje biegną od dnia zakupu sprzętu, a to oznacza, że pokrywają się z gwarancją producencką i uprawnieniami z tytułu niezgodności towaru z umową. Realnie, korzyść z dodatkowej gwarancji mamy więc po upływie dwóch lat (tyle z reguły trwa gwarancja producenta i tyle trwają uprawnienia konsumenckie).

Firmy ubezpieczeniowe nie udzielają informacji, jak często i w którym roku ubezpieczenia najczęściej psuje się sprzęt. Z ankiety, którą Computer Bild (niemiecki odpowiednik Komputer Świata) przeprowadził wśród 4500 czytelników, wynika jednak, że problemy ze sprzętem występują najczęściej w drugim roku użytkowania (aż 71 procent głosów). Z reguły obowiązują więc w tym czasie gwarancje producenckie i uprawnienia konsumenckie.

Podsumowując: Dodatkowe gwarancje mogą przynieść korzyść, ale nie powinniśmy wierzyć, że uzyskanie odszkodowania będzie łatwe i proste, musimy bowiem pamiętać o szeregu obostrzeń stawianych przez ubezpieczycieli.

A może - mając w domu drogi sprzęt - wystarczy wykupić dobre ubezpieczenie mieszkania poszerzone o ubezpieczenie sprzętu?

To samo nie za tyle samo

Telewizor 3D Sony KDL-40EX720 kosztuje w sklepie www.euro.com.pl 2890 złotych. Kupując do niego przedłużoną gwarancję na pięć lat - wariant rozszerzony (de facto umowę ubezpieczeniową na sprzęt zawartą ze STU Ergo Hestia SA) - zapłacimy 867 złotych, czyli całość telewizor + gwa­rancja wyniesie nas 3757 złotych.

(fot. www.komputerswiat.pl)

Ten sam model telewizora w sklepie www.electro.pl kosztuje 2513 złotych. Kupując do niego gwarancję na pięć lat (de facto umowę ubezpieczeniową na sprzęt zawartą ze STU Ergo Hestia SA) zapłacimy 503 złote, czyli za całość – telewizor + gwarancja – zapłacimy 3016 złotych.

Wniosek: Na zakupie tego samego modelu telewizora możemy zaoszczędzić nawet 741 złotych!

Polecamy w wydaniu internetowym komputerswiat.pl: Startery dla komórek tylko na dowód. Tego chce policja i służby specjalne

Polub WP Tech na Facebooku

oceń
tak 15 65.22%
nie 8 34.78%

Opinie (42)

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

3
0
~Użytkownik 2016-07-12 (10:54) 2 miesiące 17 dni 16 godzin i 33 minuty temu

Działania tego typu, czyli oferowanie produktów ubezpieczeniowych pod nazwą "gwarancji" jest nie tylko oszustwem ale i psuciem rynku. Nic dziwnego, że Polacy mają tak złe zdanie o firmach ubezpieczeniowych. Będzie to tak długo jak długo koncerny będą nas traktować jak kraj kolonialny. Tego typu działania są nie do pomyślenia w żadnym kraju zachodnim UE. Ja też dałem się nabrać na gwarancję plus. Sprzedawca mnie poinformował, że cokolwiek się stanie w okresie do 5 lat naprawią lub wymienią sprzęt na nowy (duże AGD). Nie otrzymałem umowy z warunkami ubezpieczenia, mimo że o to pytałem (akurat w tym momencie nie miał kopi, ale przecież można zobaczyć w internecie). Jego zapewnienia ustne były dokładnie j.w. tj. obejmujące wszelkie uszkodzenia w tym mechaniczne (nieprawda, bo są wyraźne wyłączenia), z opcją zwrotu gotówki na nowy sprzęt. Ale nie powiedział, że np. w 5 roku zwracają już tylko 40 % wartości zakupu i to w postaci bonu zakupowego. Po prostu oszustwo.

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

1
2
~Lolka 2016-06-22 (13:33) 3 miesiące 7 dni 13 godzin i 54 minuty temu

Ja mam przedłużoną ochronę serwisową w Easy Protect i u mnie sprawdza się dobrze, do tej pory jedna naprawa laptopa i wszystko bezproblemowo. Dla mnie dużym plusem jest to, że sama naprawa i w ogóle kontakt jest szybki, a wiadomo ze w przypadku takich sprzętów codziennego uzytku jest to ważne :)

odpowiedz

1
0
~pujb 2016-06-21 (19:54) 3 miesiące 8 dni 7 godzin i 33 minuty temu

Witam dostałem w wczoraj pismo z z gwarancji plus cytuje (sprzęt zepsuł sie sam usterka nie kwalifikuje sie do reklamacji )a facet w sklepie media mark mówił jakakolwiek usterka i od razu naprawiają ,czuje się jak ostatni idjota że nabrałem sie na te gwarancje plus

odpowiedz

1
0
~Magda 2016-06-08 (13:54) 3 miesiące 21 dni 13 godzin i 33 minuty temu

Ludzie, piszcie i ostrzegajcie przed gwarancjami plus które nie mają terminu ważności .To oszustwo.

odpowiedz

0
0
~karolina 2016-04-10 (17:42) 5 miesięcy 19 dni 9 godzin i 45 minut temu

przy zakupie urządzienia polecam bardzo dobrze sprawdzić firmę, która je ubezpiecza- ja kupiłam tablet w media markt i ubezpieczyłam go w sklepie w firmie spb- tablet się zepsuł więc zadzwoniłam i zgłosiłam problem- po miesiącu (bo tyle czasu mają na każdą sprawę) na piśmie odmówili mi, potem pisałam, dzwoniłam i tak w kółko- zadzwoniłam do rzecznika ubezpieczonych, opisałam całą sytuację a oni skontaktowali się z spb. po jakimś czasie uznali mi relkamacje ale dali mi bon zakupowy na kwotę niższą niż zakupiony- kupiłam tablet za 799zł a oddali mi w bonie 543zł- bo stwierdzili, że za te pieniądze kupie podobny sprzęt. POLECAM SPRAWĘ ZAŁATWIAĆ PRZEZ RZECZNIKA UBEZPIECZONYCH BO NAS OSZUKUJĄ NA KAŻDYM KROKU A JA W MEDIA MARKT NICZEGO JUŻ NIE KUPIE!!!!!!!

odpowiedz

7
0
~zbulwersowana 2015-02-12 (17:07) 1 rok 7 miesięcy 17 dni 10 godzin i 20 minut temu

Ludzie nie dajacie się naciągnąć na te ubezpieczenia to nic tylko jedno wilekie kłamstwo. Tak było u mnie kupiłam dziecku tablet Pani w sklepie mocno polecała to całe ubezpieczenie że takie dobre że jak dla dziecka ten tablet to tym bardziej bo jak spadnie uszkodzi się wyświetlacz to ubezpieczenie bedzie jak znalazł. I dałam się namówić, po pół roku dziecku wypada tablet na moich oczach na podłogę pękł wyświetlacz. Zgłosiłam do Ubezpieczyciela do firmy AIG(złodzieje od dziś na taki przydomek zasługują) i po dwóch tygodniach od oddania do serwisu po mojej interwencji bo nawet nikt nie raczył mnie poinformować co się dzieje dostałam odpowiedź że uszkodzenie powstałe w tablecie nie jest zgodne z opisem mechanizmu uszkodzenia , reasumując że nie jest możliwe że w wyniku upadku nie mógł pęknąc wyświetlacz a dodam tylko że wszystko działo si,ę na moich oczach. Więc dobrze wszystkim radzę zastanówcie się czy napewno chceć coś dodatkowo ubezpieczyć i nabijać im kieszenie bo wszystko jest pięknie i fajnie dopóki płacicie ale jeśli chodzi o odzyskanie czegoś od nich to już jest gorzej.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

3
1
~KKOWALSKA 2016-03-09 (12:42) 6 miesięcy 20 dni 14 godzin i 45 minut temu

Już nigdy nie zapłacę za ubezpieczenie kupując sprzęt AGD. Zapłaciłam składkę w celu zapewnienia sobie bezproblemowego serwisu zakupionego sprzętu. W momencie awarii sprzętu dzwonię pod numer 799 3 6666 "GWARANCJA PLUS PROFESSIONAL" (WARTA).Pani zadała wiele pytań między innymi o dane osobowe. Sprzęt będzie czekał aż w długim terminie przyjadą po sprzęt, który następnie pojedzie do Warszawy. Już nigdy kupując sprzęt AGD nie ubezpieczę się. Kupujący nie jest powiadomiony przed zakupem o skomplikowanej i nieatrakcyjnej procedurze ubezpieczenia. Lepiej skorzystać w serwisie w Łodzi i nawet zapłacić za usługę naprawy.

odpowiedz

16
1
~Edyta 2014-05-29 (15:10) 2 lata 4 miesiące 12 godzin i 17 minut temu

GWARANCJA PLUS TO OSZUSTWO, Kupiłam w Saturnie blender Zelmera z dodatkową gwarancją, podczas pracy spadł mi z blatu, przestał działać. Ubezpieczyciel odmówił wypłaty szkody bo cytuje "nie było czynnika zewnętrznego" powodującego szkodę. Jedym słowem dodatkowe 70 zł wyrzucone w błoto, OSZUŚCI I NACIĄGACZE. Nie polecam nikomu.

odpowiedz

pokaż 4 ukryte odpowiedzi

3
0
~m 2016-01-21 (08:06) 8 miesięcy 8 dni 19 godzin i 21 minut temu

Oszustwo !! Jak się coś zepsuje media się wypina na klienta , nie wiadomo kiedy wymienią sprzęt i przeciągają sprzae , nie polecam

odpowiedz

4
13
~xyz 2014-12-18 (21:49) 1 rok 9 miesięcy 11 dni 5 godzin i 38 minut temu

hm, przedlużone gary są ok, a osoba pisząca ten syf niech zapoazna sie z warunkami. bo to działa, już kilka razy wymieniłem sprzet, w tym lapka zalanego piwem.

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Galerie

Programy do pobrania: