Rozszerzona gwarancja - przeczytaliśmy umowy za ciebie!

 
Źródło: Komputer Świat | 2012-07-12 (11:30) | 25 opinii
drukuj a a a

Żer dla skner nie dla idiotów

W Media Markt istnieje opcja wykupienia dodatkowo gwarancji Plus. Wszystko pięknie - gdy sprzęt się zepsuje, mają dwa tygodnie na naprawę. Gwarancja jest ważna pięć lat, choć wszystko zależy od wykupionej opcji. O tym zostałem w sklepie poinformowany. Nie poinformowano mnie natomiast o innej, dość istotnej kwestii. Sprzęt się zepsuł. Zadzwoniłem do Media Markt i tu niemiła niespodzianka, bo nagle okazuje się, że gwarancję można wykorzystać tylko raz! Fajnie, że dowiaduję się o tym teraz!

To wypowiedź klienta sieci MM na jednym z forów internetowych. Trudno mieć jednak do internauty pretensję, że nie doczytał warunków ubezpieczenia. Media Markt oferuje klientom umowę, którą ciężko przeczytać, a co dopiero zrozumieć. Dużo treści i maleńka czcionka, którą trzeba czytać z lupą.

Warunek, o którym wspomina internauta, zawarty jest w paragrafie 4 pkt. 4.6: Ustanie Umowy ubezpieczenia: Wystąpienie jednej i jedynej Szkody podczas trwania Umowy Ubezpieczenia, na wszystkie Gwarancje, pociągające za sobą wypłacenie Odszkodowania, powoduje wygaśnięcie Umowy Ubezpieczenia.

Zgodnie z par. 2 pkt. 2.15 odszkodowanie to karta podarunkowa do wykorzystania w sklepach Media Markt, którą sklep wydaje ubezpieczonemu, lub wymiana sprzętu. I uwaga! W dalszej części tego samego punktu czytamy: Wypłata odszkodowania skutkuje wygaśnięciem polisy. Zdaniem Piotra Niezgódki to potwierdzenie, że z gwarancji możemy skorzystać tylko raz.

Wszystkie telewizory i tak zwany duży sprzęt AGD zakupiony w Media Markt może być objęty pakietem gwarancyjnym Gwarancja Plus na pięć lat. Wartość pakietu uzależniona jest od wartości sprzętu. Cennik dostępny jest na stronie www.mediamarkt.pl w zakładce Nasze usługi.

Na inne produkty, poza telewizorami, dużym AGD, telefonami oraz akcesoriami, klienci mogą wykupić czteroletni pakiet serwisowo-gwarancyjny. W opisie produktu czytamy:

- 4 lata ubezpieczenia od usterek, uszkodzeń mechanicznych i kradzieży,
- Bezpłatne naprawy,
- 14-dniowy czas naprawy/likwidacji szkód,
- Telefoniczne składanie zleceń serwisowych,
- Fachowa i szybka pomoc.

Tymczasem w paragrafie 5 pkt 5.1 czytamy: Umową ubezpieczenia nie są objęte: Szkody wynikające z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa Ubezpieczonego. Zresztą, na uwagę zasługuje cały paragraf 5, w którym wymienione są przypadki, co nie jest objęte umową ubezpieczenia.

Wychodzi na to, że uszkodzenia mechaniczne mogą być kwestią dyskusyjną, bo jak udowodnić, że laptop spadł nam ze stołu przypadkowo? Co więcej, ciekawy zapis dotyczy również kradzieży. Paragraf 5 pkt 5.5: Wyłączenia dotyczące Gwarancji ochrony Ryzyka Kradzieży:

- Kradzież bez użycia siły lub włamania. - Kradzież popełniona przez Ubezpieczonego lub do której doszło z powodu rażącego niedbalstwa Ubezpieczonego (jak pozostawienie Ubezpieczonego Sprzętu bez dozoru na widocznym miejscu w pojeździe mechanicznym lub w miejscu publicznym lub innym miejscu uczęszczanym).

Iluletnia ta gwarancja?

Warto zwrócić uwagę na jeszcze jedną ważną kwestię. Oferowane dodatkowe gwarancje biegną od dnia zakupu sprzętu, a to oznacza, że pokrywają się z gwarancją producencką i uprawnieniami z tytułu niezgodności towaru z umową. Realnie, korzyść z dodatkowej gwarancji mamy więc po upływie dwóch lat (tyle z reguły trwa gwarancja producenta i tyle trwają uprawnienia konsumenckie).

Firmy ubezpieczeniowe nie udzielają informacji, jak często i w którym roku ubezpieczenia najczęściej psuje się sprzęt. Z ankiety, którą Computer Bild (niemiecki odpowiednik Komputer Świata) przeprowadził wśród 4500 czytelników, wynika jednak, że problemy ze sprzętem występują najczęściej w drugim roku użytkowania (aż 71 procent głosów). Z reguły obowiązują więc w tym czasie gwarancje producenckie i uprawnienia konsumenckie.

Podsumowując: Dodatkowe gwarancje mogą przynieść korzyść, ale nie powinniśmy wierzyć, że uzyskanie odszkodowania będzie łatwe i proste, musimy bowiem pamiętać o szeregu obostrzeń stawianych przez ubezpieczycieli.

A może - mając w domu drogi sprzęt - wystarczy wykupić dobre ubezpieczenie mieszkania poszerzone o ubezpieczenie sprzętu?

To samo nie za tyle samo

Telewizor 3D Sony KDL-40EX720 kosztuje w sklepie www.euro.com.pl 2890 złotych. Kupując do niego przedłużoną gwarancję na pięć lat - wariant rozszerzony (de facto umowę ubezpieczeniową na sprzęt zawartą ze STU Ergo Hestia SA) - zapłacimy 867 złotych, czyli całość telewizor + gwa­rancja wyniesie nas 3757 złotych.

(fot. www.komputerswiat.pl)

Ten sam model telewizora w sklepie www.electro.pl kosztuje 2513 złotych. Kupując do niego gwarancję na pięć lat (de facto umowę ubezpieczeniową na sprzęt zawartą ze STU Ergo Hestia SA) zapłacimy 503 złote, czyli za całość – telewizor + gwarancja – zapłacimy 3016 złotych.

Wniosek: Na zakupie tego samego modelu telewizora możemy zaoszczędzić nawet 741 złotych!

Polecamy w wydaniu internetowym komputerswiat.pl: Startery dla komórek tylko na dowód. Tego chce policja i służby specjalne

Polub WP Tech na Facebooku

oceń
tak 9 64.29%
nie 5 35.71%

Opinie (25)

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

0
0
~ex 2015-05-14 (10:19) 10 dni 20 godzin i 53 minuty temu

Mało rzetelne te porównanie na 3 stronie artykułu (sam koniec). Redakcja porównuje cenę rozszerzonej gwarancji w Euro (867 zł) do podstawowej gwarancji (503 zł) w Electro (faktem jest, że Electro ma jeszcze promocję obniżenia ceny sprzętu jeśli weźmiemy gwarancję). Podstawowa gwarancja działa na tej samej zasadzie co gwarancja producencka, a rozszerzona tak jak jest opisane w tym artykule. Przy zakupie, czy to w sklepie czy na www, trzeba czytać ze zrozumieniem. Pozdrawiam.

odpowiedz

8
0
~Edyta 2014-05-29 (15:10) 11 miesięcy 25 dni 16 godzin i 2 minuty temu

GWARANCJA PLUS TO OSZUSTWO, Kupiłam w Saturnie blender Zelmera z dodatkową gwarancją, podczas pracy spadł mi z blatu, przestał działać. Ubezpieczyciel odmówił wypłaty szkody bo cytuje "nie było czynnika zewnętrznego" powodującego szkodę. Jedym słowem dodatkowe 70 zł wyrzucone w błoto, OSZUŚCI I NACIĄGACZE. Nie polecam nikomu.

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

0
0
addi9 2015-03-12 (09:27) 2 miesiące 12 dni 21 godzin i 45 minut temu

WITAM JAKI PARAGRAF MÓWI O ZWROCIE NADPŁACONEJ SKŁADKI ? PO SZKODZIE CAŁKOWITEJ ? POZDRAWIAM

odpowiedz

0
0
~zbulwersowana 2015-02-12 (17:07) 3 miesiące 12 dni 14 godzin i 5 minut temu

Ludzie nie dajacie się naciągnąć na te ubezpieczenia to nic tylko jedno wilekie kłamstwo. Tak było u mnie kupiłam dziecku tablet Pani w sklepie mocno polecała to całe ubezpieczenie że takie dobre że jak dla dziecka ten tablet to tym bardziej bo jak spadnie uszkodzi się wyświetlacz to ubezpieczenie bedzie jak znalazł. I dałam się namówić, po pół roku dziecku wypada tablet na moich oczach na podłogę pękł wyświetlacz. Zgłosiłam do Ubezpieczyciela do firmy AIG(złodzieje od dziś na taki przydomek zasługują) i po dwóch tygodniach od oddania do serwisu po mojej interwencji bo nawet nikt nie raczył mnie poinformować co się dzieje dostałam odpowiedź że uszkodzenie powstałe w tablecie nie jest zgodne z opisem mechanizmu uszkodzenia , reasumując że nie jest możliwe że w wyniku upadku nie mógł pęknąc wyświetlacz a dodam tylko że wszystko działo si,ę na moich oczach. Więc dobrze wszystkim radzę zastanówcie się czy napewno chceć coś dodatkowo ubezpieczyć i nabijać im kieszenie bo wszystko jest pięknie i fajnie dopóki płacicie ale jeśli chodzi o odzyskanie czegoś od nich to już jest gorzej.

odpowiedz

2
0
~teqilus 2015-02-08 (15:00) 3 miesiące 16 dni 16 godzin i 12 minut temu

Zrobilem ten blad ubezpieczylem tablet w ego hestia tablet 2199plus ubezpieczenie 500.Pierwszy i ostatni raz odradzam.Madry polak po szkodzie.Uzyskanie odszkodowania niewarte tych nerwow.

odpowiedz

1
3
~ania 2013-11-29 (13:46) 1 rok 5 miesięcy 25 dni 17 godzin i 26 minut temu

ja miałam zalanego laptopa 2 razy, za drugim razem nie udało się go naprawić i od wczoraj mam nowego laptopa,wykupilam rozszerzone ubezpieczenie w AIG Europa ,,i to działa

odpowiedz

2
1
gielda-opole 2015-01-28 (12:21) 3 miesiące 26 dni 18 godzin i 51 minut temu

To jest sciema jakich malo kolejni sposob zeby oszukac klienta.

odpowiedz

5
0
~moto 2015-01-03 (02:30) 4 miesiące 22 dni 4 godziny i 42 minuty temu

naciągacze - nie warto!!!

odpowiedz

1
0
~obwrzanek 2014-12-20 (11:22) 5 miesięcy 4 dni 19 godzin i 50 minut temu

zanim zdecydujemy się na ubezpieczenie dokładnie przeczytajmy umowę, moim zdaniem warte zainteresowania są umowy wydłużające gwarancję danego sprzętu, żeby po jej zakończeniu też mieć ubezpieczony sprzęt.

odpowiedz

0
1
~xyz 2014-12-18 (21:49) 5 miesięcy 6 dni 9 godzin i 23 minuty temu

hm, przedlużone gary są ok, a osoba pisząca ten syf niech zapoazna sie z warunkami. bo to działa, już kilka razy wymieniłem sprzet, w tym lapka zalanego piwem.

odpowiedz

2
0
~DeViL268 2014-01-22 (12:13) 1 rok 4 miesiące 2 dni 18 godzin i 59 minut temu

U mnie byl uszkodzony laptop (brak ladowania, zawiasy, zniszcozne wejscia usb, wejscie sluchawkowe) Po odeslaniu laptopa na swoj koszt czekalem na jakiekolwiek informacje w odstepie po 2 tygodnie. Cala naprawa byla usunieta w 4 MIESIACE. Oczywiscie jedynie naprawiono uszkodzony wtyk wejscia sluchawkowego a reszte awari naprawiono bez wymieniania czesci. Po 1 miesiacu przysluguje konsumentowi otrzymanie odszkodowania za kazdy dzien zwloki po przekroczeniu ustawowego miesiaca. Czyli ogolnie rzecz biorac mieli mi wyplacic odsetki od wartosci szkody za 3 miesiace. I najlepsze jest to ze otrzymalem..... UWAGA!!!!.... 4.71 zl . ZENADA!!!!!!!!!!!!!!!

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

1
0
~kAtArZyNa 2014-04-02 (16:25) 1 rok 1 miesiąc 22 dni 14 godzin i 47 minut temu

Po zepsuciu się mojego tableta tak zwana gwarancja plus zagwarantowała mi; 1. zakup gwarancji 2. opłata za kuriera który odebrał sprzet 3. czekanie ponad dwa tygodnie na wiesci 4. a teraz mi go wymiena a ja bede musiała zapłacić 20% jego ceny 5.no i ona ocywiscie przepada bo szkoda była wieksza niz jego wartosc 6. jesli tylko zechce mogę wykupic nowa NO ALE TO GWARANCJA PLUS JAK TO CHWALIŁ SPRZEDAWCA ONI WSZYSTKO OD REKI BEZ GADANIA I DODATKOWYCH OPŁAT

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

0
0
marcin82100 2014-08-05 (10:01) 9 miesięcy 19 dni 21 godzin i 11 minut temu

ja reklamowalem laptopa i brz problemu na gwarancji wszystko sprawnie

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

3
0
~klient 2014-02-06 (10:39) 1 rok 3 miesiące 18 dni 20 godzin i 33 minuty temu

mam taka gwarancje i wiecej wydam na telefony niz to warte...Towar zakupiłam w Media Markt,zadzwoniłam 03.01 na numer przypisany do gwaracji,pani poinformowała mnie,że w ciagu 4dni ktos sie odezwie...cisza.Mineło 11dni dzwonie ponownie,pani podaje mi inny numer...numer nie prawidłowy.Dzwonie ponownie inna pani informuje,ze koleżanka podała błedny numer,dostaje prawidłowy.Dzwonie pan informuje mnie, że wszelką dokumentacje i informacje przeslą na e-mail,minął dzień nic, nie ma,dzwonie... nie mozna sie dodzwonic...Dodzwoniłam sie w końcu,poinformowano mnie ze dokumenty beda przesłane na e-mail ,ktore trzeba sobie wydrukować(przypominam ze mam uszkodzony laptop).Dokumenty wysłane 14.01 ,mamy 06.02. i cisza maja to w d...Jakies kpiny a nie gwarancja...szybciej by było jak bym poprostu towar zawiozła do sklepu...ale nie bo jest gwarancja plus komfort!!

odpowiedz

5
0
~tomekatomek 2014-01-10 (20:20) 1 rok 4 miesiące 14 dni 10 godzin i 52 minuty temu

GWARANCJA PLUS to OSZUSTWO ! niby w 5 dni naprawią, niby sprzęt zastępczy; jak jest awaria, to mają wielki zwis na wszystko, ja czekałem 3 tygodnie na informację, kiedy naprawią pralkę i nadal nie wiedzieli ! serwis producenta naprawił pralkę w 2 dni tyle, że odpłatnie. CHCESZ PŁACIĆ ZA NAPRAWĘ PODWÓJNIE = KUP GWARANCJĘ PLUS ! GWARANCJA PLUS GWARANTUJE, ŻE NICZEGO NIE GWARANTUJE !

odpowiedz

11
1
~sasukeund 2012-07-13 (21:24) 2 lata 10 miesięcy 11 dni 9 godzin i 48 minut temu

hmm... Gdzie ja to widziałem? Ach już wiem: Komputer Świat 5/2012 str. 98 i 99. Naprawdę szkoda że wszystko żywcem ściągnięte i na dodatek z archiwum bo to temat sprzed 3 miesięcy. Tak więc droga redakcjo trochę kreatywności i świerzych informacji

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

0
0
~Maciek 2012-08-28 (08:13) 2 lata 8 miesięcy 26 dni 22 godziny i 59 minut temu

Chyba że się kupi odpowiedni sprzęt, długi okres gwarancji jest ważny szczególnie dla firm. Lenovo teraz ma laptopa dla firm B580 z gwarancją na 3 lata i wsparciem.

odpowiedz

Galerie

PLAY

Programy do pobrania: