Rozszerzona gwarancja - przeczytaliśmy umowy za ciebie!

 
Źródło: Komputer Świat | 2012-07-12 (11:30) | 33 opinii
drukuj a a a

Żer dla skner nie dla idiotów

W Media Markt istnieje opcja wykupienia dodatkowo gwarancji Plus. Wszystko pięknie - gdy sprzęt się zepsuje, mają dwa tygodnie na naprawę. Gwarancja jest ważna pięć lat, choć wszystko zależy od wykupionej opcji. O tym zostałem w sklepie poinformowany. Nie poinformowano mnie natomiast o innej, dość istotnej kwestii. Sprzęt się zepsuł. Zadzwoniłem do Media Markt i tu niemiła niespodzianka, bo nagle okazuje się, że gwarancję można wykorzystać tylko raz! Fajnie, że dowiaduję się o tym teraz!

To wypowiedź klienta sieci MM na jednym z forów internetowych. Trudno mieć jednak do internauty pretensję, że nie doczytał warunków ubezpieczenia. Media Markt oferuje klientom umowę, którą ciężko przeczytać, a co dopiero zrozumieć. Dużo treści i maleńka czcionka, którą trzeba czytać z lupą.

Warunek, o którym wspomina internauta, zawarty jest w paragrafie 4 pkt. 4.6: Ustanie Umowy ubezpieczenia: Wystąpienie jednej i jedynej Szkody podczas trwania Umowy Ubezpieczenia, na wszystkie Gwarancje, pociągające za sobą wypłacenie Odszkodowania, powoduje wygaśnięcie Umowy Ubezpieczenia.

Zgodnie z par. 2 pkt. 2.15 odszkodowanie to karta podarunkowa do wykorzystania w sklepach Media Markt, którą sklep wydaje ubezpieczonemu, lub wymiana sprzętu. I uwaga! W dalszej części tego samego punktu czytamy: Wypłata odszkodowania skutkuje wygaśnięciem polisy. Zdaniem Piotra Niezgódki to potwierdzenie, że z gwarancji możemy skorzystać tylko raz.

Wszystkie telewizory i tak zwany duży sprzęt AGD zakupiony w Media Markt może być objęty pakietem gwarancyjnym Gwarancja Plus na pięć lat. Wartość pakietu uzależniona jest od wartości sprzętu. Cennik dostępny jest na stronie www.mediamarkt.pl w zakładce Nasze usługi.

Na inne produkty, poza telewizorami, dużym AGD, telefonami oraz akcesoriami, klienci mogą wykupić czteroletni pakiet serwisowo-gwarancyjny. W opisie produktu czytamy:

- 4 lata ubezpieczenia od usterek, uszkodzeń mechanicznych i kradzieży,
- Bezpłatne naprawy,
- 14-dniowy czas naprawy/likwidacji szkód,
- Telefoniczne składanie zleceń serwisowych,
- Fachowa i szybka pomoc.

Tymczasem w paragrafie 5 pkt 5.1 czytamy: Umową ubezpieczenia nie są objęte: Szkody wynikające z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa Ubezpieczonego. Zresztą, na uwagę zasługuje cały paragraf 5, w którym wymienione są przypadki, co nie jest objęte umową ubezpieczenia.

Wychodzi na to, że uszkodzenia mechaniczne mogą być kwestią dyskusyjną, bo jak udowodnić, że laptop spadł nam ze stołu przypadkowo? Co więcej, ciekawy zapis dotyczy również kradzieży. Paragraf 5 pkt 5.5: Wyłączenia dotyczące Gwarancji ochrony Ryzyka Kradzieży:

- Kradzież bez użycia siły lub włamania. - Kradzież popełniona przez Ubezpieczonego lub do której doszło z powodu rażącego niedbalstwa Ubezpieczonego (jak pozostawienie Ubezpieczonego Sprzętu bez dozoru na widocznym miejscu w pojeździe mechanicznym lub w miejscu publicznym lub innym miejscu uczęszczanym).

Iluletnia ta gwarancja?

Warto zwrócić uwagę na jeszcze jedną ważną kwestię. Oferowane dodatkowe gwarancje biegną od dnia zakupu sprzętu, a to oznacza, że pokrywają się z gwarancją producencką i uprawnieniami z tytułu niezgodności towaru z umową. Realnie, korzyść z dodatkowej gwarancji mamy więc po upływie dwóch lat (tyle z reguły trwa gwarancja producenta i tyle trwają uprawnienia konsumenckie).

Firmy ubezpieczeniowe nie udzielają informacji, jak często i w którym roku ubezpieczenia najczęściej psuje się sprzęt. Z ankiety, którą Computer Bild (niemiecki odpowiednik Komputer Świata) przeprowadził wśród 4500 czytelników, wynika jednak, że problemy ze sprzętem występują najczęściej w drugim roku użytkowania (aż 71 procent głosów). Z reguły obowiązują więc w tym czasie gwarancje producenckie i uprawnienia konsumenckie.

Podsumowując: Dodatkowe gwarancje mogą przynieść korzyść, ale nie powinniśmy wierzyć, że uzyskanie odszkodowania będzie łatwe i proste, musimy bowiem pamiętać o szeregu obostrzeń stawianych przez ubezpieczycieli.

A może - mając w domu drogi sprzęt - wystarczy wykupić dobre ubezpieczenie mieszkania poszerzone o ubezpieczenie sprzętu?

To samo nie za tyle samo

Telewizor 3D Sony KDL-40EX720 kosztuje w sklepie www.euro.com.pl 2890 złotych. Kupując do niego przedłużoną gwarancję na pięć lat - wariant rozszerzony (de facto umowę ubezpieczeniową na sprzęt zawartą ze STU Ergo Hestia SA) - zapłacimy 867 złotych, czyli całość telewizor + gwa­rancja wyniesie nas 3757 złotych.

(fot. www.komputerswiat.pl)

Ten sam model telewizora w sklepie www.electro.pl kosztuje 2513 złotych. Kupując do niego gwarancję na pięć lat (de facto umowę ubezpieczeniową na sprzęt zawartą ze STU Ergo Hestia SA) zapłacimy 503 złote, czyli za całość – telewizor + gwarancja – zapłacimy 3016 złotych.

Wniosek: Na zakupie tego samego modelu telewizora możemy zaoszczędzić nawet 741 złotych!

Polecamy w wydaniu internetowym komputerswiat.pl: Startery dla komórek tylko na dowód. Tego chce policja i służby specjalne

Polub tech.wp.pl na Facebooku

oceń
tak 8 80%
nie 2 20%

Opinie (33)

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

0
1
~Tymek22 2014-09-17 (08:35) 2 miesiące 11 dni 23 godziny i 33 minuty temu

Kiedy znajomi mnie pytają gdzie najtaniej kupić zawsze polecam neo24 ponieważ mam przekonanie do tego sklepu no i nie zdzierają tak jak inni

odpowiedz

0
2
~Robin91 2014-09-10 (08:53) 2 miesiące 18 dni 23 godziny i 15 minut temu

Spaliło mi się żelazko teraz mnie czeka wydatek znalazłem fajne akurat na moje potrzeby w neo24 i zamówiłem na drugi dzień już był u mnie kurier trochę się zdziwiłem że tak szybko ale nawet to dobrze bo teraz mam czym prasować

odpowiedz

0
2
~Aron 2014-09-09 (06:49) 2 miesiące 20 dni 1 godzinę i 19 minut temu

Jestem pod wrażeniem tej usługi neoexpress wczoraj rano zamówiłem żelazko a po południu już było będę z tej usługi nadal korzystał

odpowiedz

0
1
~wiktoria20 2014-09-08 (10:35) 2 miesiące 20 dni 21 godzin i 33 minuty temu

Sprzęt kupuję w neo24, na ten moment jestem zadowolona. Na nie które sprzęty brałam dodatkową gwarancję, lecz puki co nie musiałam z niej korzystać, więc nie wiem jak to wygląda w praktyce.

odpowiedz

0
1
marcin82100 2014-09-08 (08:17) 2 miesiące 20 dni 23 godziny i 51 minut temu

neo 24 cekawy sklep a teraz dzieki tej nowej usludze zamowienie dostawa w ten sam dzien to jedyny taki na rynku

odpowiedz

0
1
~Gość 2014-09-01 (08:21) 2 miesiące 27 dni 23 godziny i 47 minut temu

Kupiłem na stronce neo24 lodówkę i skorzystałem z usługi neoexpress, parę godzin czekałem na kuriera zapłaciłem dokładnie za usługę 29,99zł moim zdaniem to właściwa cena za taką usługę

odpowiedz

0
1
~Grzegorz 2014-08-29 (11:22) 2 miesiące 30 dni 20 godzin i 46 minut temu

kupiłem płytę indukcyjną do zabudowy w domu wybrałem sklep neo24 bo był najtańszy kuriet był wczoraj i juz ją zabudowałem jestem bardzo zadowolony z zakupu polecam

odpowiedz

0
1
~maniek 2014-08-28 (13:40) 3 miesiące 18 godzin i 28 minut temu

cześć ja często robie zakupy w neo24 moim zdaniem sklep ma spory asortyment atrakcyjne ceny i promocję usługi też ma nie najgorsze polecam tam zakupy Wesoły

odpowiedz

0
1
~marcin 2014-08-28 (07:41) 3 miesiące 1 dzień i 27 minut temu

polecam neonet bardzo fajny sklep atrakcyjne ceny robe tam zakupy juz dlugo i nigdy sie niezawiodlem polecam

odpowiedz

0
1
marcin82100 2014-08-28 (07:38) 3 miesiące 1 dzień i 30 minut temu

polecam neo 24 swietny sklep i niskie ceny zawsze chetnie tam wracam polecam

odpowiedz

0
3
marcin81200 2014-08-25 (08:37) 3 miesiące 3 dni 23 godziny i 31 minut temu

Ja lubie robic w tym sklepie zakupy ,czesto zagladam na ich strone a to agd,rtv czy inne rzeczy kupie.ostatnio zakupiłem nowy sprzet grajacy ,zamowiłe i przy okazji skorzystałem z nowej usługi neoexpress i otrzymałe sprzet jeszcze tego samego dnia

odpowiedz

0
1
~Grzegorz 2014-08-20 (08:20) 3 miesiące 8 dni 23 godziny i 48 minut temu

Często kupuje przez internet i ostatnio trafiłem na usługę neoexpress w sklepie neo24 usługa jest fajna tylko że jeszcze nie wszędzie dostępna

odpowiedz

0
0
~hulka 2014-08-17 (14:04) 3 miesiące 11 dni 18 godzin i 4 minuty temu

ja kiedyś nie obejmowałam gwarancją sprzętu rtv czy agd do czasu aż zrozumiałam, że takie ubezpieczenie to konieczność, produceni produkują coraz gorszej jakości sprzęt więc warto wykupić sobie dodatkowo gwarancję albo objąć sprzęt dodatkowym ubezpieczeniem, ja mam na sprzęt w domu ubezpieczenie multigwarancja, w razie czego ubezpieczyciel wymienia uszkodzony sprzęt na nowy bądź zamienia na nowy z tymi samymi parametrami.

odpowiedz

2
0
~DeViL268 2014-01-22 (12:13) 10 miesięcy 6 dni 19 godzin i 55 minut temu

U mnie byl uszkodzony laptop (brak ladowania, zawiasy, zniszcozne wejscia usb, wejscie sluchawkowe) Po odeslaniu laptopa na swoj koszt czekalem na jakiekolwiek informacje w odstepie po 2 tygodnie. Cala naprawa byla usunieta w 4 MIESIACE. Oczywiscie jedynie naprawiono uszkodzony wtyk wejscia sluchawkowego a reszte awari naprawiono bez wymieniania czesci. Po 1 miesiacu przysluguje konsumentowi otrzymanie odszkodowania za kazdy dzien zwloki po przekroczeniu ustawowego miesiaca. Czyli ogolnie rzecz biorac mieli mi wyplacic odsetki od wartosci szkody za 3 miesiace. I najlepsze jest to ze otrzymalem..... UWAGA!!!!.... 4.71 zl . ZENADA!!!!!!!!!!!!!!!

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

0
1
~flay-83 2014-07-30 (08:35) 3 miesiące 29 dni 23 godziny i 33 minuty temu

Cześć ostatnio kupowałem kino domowe na neo24 i zaciekawiła mnie nowa usługa „neoexpress” więc poczytałem na temat tej usługi czyli dostawa jest w ten sam dzień, wniesienie sprzętu do mieszkania i zabranie starego sprzętu tylko za 19zł mi to pasuje polecam

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

1
0
~kAtArZyNa 2014-04-02 (16:25) 7 miesięcy 26 dni 15 godzin i 43 minuty temu

Po zepsuciu się mojego tableta tak zwana gwarancja plus zagwarantowała mi; 1. zakup gwarancji 2. opłata za kuriera który odebrał sprzet 3. czekanie ponad dwa tygodnie na wiesci 4. a teraz mi go wymiena a ja bede musiała zapłacić 20% jego ceny 5.no i ona ocywiscie przepada bo szkoda była wieksza niz jego wartosc 6. jesli tylko zechce mogę wykupic nowa NO ALE TO GWARANCJA PLUS JAK TO CHWALIŁ SPRZEDAWCA ONI WSZYSTKO OD REKI BEZ GADANIA I DODATKOWYCH OPŁAT

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

0
0
marcin82100 2014-08-05 (10:01) 3 miesiące 23 dni 22 godziny i 7 minut temu

ja reklamowalem laptopa i brz problemu na gwarancji wszystko sprawnie

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

1
1
~janek 30 2014-08-01 (08:12) 3 miesiące 27 dni 23 godziny i 56 minut temu

Ja tam lubię robić w tym sklepie neo24.pl zakupy maja super oferty sprzęt dobrej jakości .kupiłem w ubiegłym tygodniu sprzęt grający do salonu .A gdy już miałem kończyć zamówienie zauważyłem ze maja nową usługę neoexpress dostawa w ten sam dzień ,w mym przypadku zamówiłem towar do 12 i już miałem sprzęt do 15 tej w domu ,a cena za ta usługę to jedynie 29zł.

odpowiedz

0
1
~flay-83 2014-07-30 (08:35) 3 miesiące 29 dni 23 godziny i 33 minuty temu

Cześć ostatnio kupowałem kino domowe na neo24 i zaciekawiła mnie nowa usługa „neoexpress” więc poczytałem na temat tej usługi czyli dostawa jest w ten sam dzień, wniesienie sprzętu do mieszkania i zabranie starego sprzętu tylko za 19zł mi to pasuje polecam

odpowiedz

2
0
~Edyta 2014-05-29 (15:10) 5 miesięcy 30 dni 16 godzin i 58 minut temu

GWARANCJA PLUS TO OSZUSTWO, Kupiłam w Saturnie blender Zelmera z dodatkową gwarancją, podczas pracy spadł mi z blatu, przestał działać. Ubezpieczyciel odmówił wypłaty szkody bo cytuje "nie było czynnika zewnętrznego" powodującego szkodę. Jedym słowem dodatkowe 70 zł wyrzucone w błoto, OSZUŚCI I NACIĄGACZE. Nie polecam nikomu.

odpowiedz

  • Dark Orbit Dark Orbit Poradzisz sobie za sterami kosmicznego myśliwca?

Bądź z nami na bieżąco

Programy do pobrania: