Rozszerzona gwarancja - przeczytaliśmy umowy za ciebie!

 
Źródło: Komputer Świat | 2012-07-12 (11:30) | 9 opinii
drukuj a a a

Żer dla skner nie dla idiotów

W Media Markt istnieje opcja wykupienia dodatkowo gwarancji Plus. Wszystko pięknie - gdy sprzęt się zepsuje, mają dwa tygodnie na naprawę. Gwarancja jest ważna pięć lat, choć wszystko zależy od wykupionej opcji. O tym zostałem w sklepie poinformowany. Nie poinformowano mnie natomiast o innej, dość istotnej kwestii. Sprzęt się zepsuł. Zadzwoniłem do Media Markt i tu niemiła niespodzianka, bo nagle okazuje się, że gwarancję można wykorzystać tylko raz! Fajnie, że dowiaduję się o tym teraz!

To wypowiedź klienta sieci MM na jednym z forów internetowych. Trudno mieć jednak do internauty pretensję, że nie doczytał warunków ubezpieczenia. Media Markt oferuje klientom umowę, którą ciężko przeczytać, a co dopiero zrozumieć. Dużo treści i maleńka czcionka, którą trzeba czytać z lupą.

Warunek, o którym wspomina internauta, zawarty jest w paragrafie 4 pkt. 4.6: Ustanie Umowy ubezpieczenia: Wystąpienie jednej i jedynej Szkody podczas trwania Umowy Ubezpieczenia, na wszystkie Gwarancje, pociągające za sobą wypłacenie Odszkodowania, powoduje wygaśnięcie Umowy Ubezpieczenia.

Zgodnie z par. 2 pkt. 2.15 odszkodowanie to karta podarunkowa do wykorzystania w sklepach Media Markt, którą sklep wydaje ubezpieczonemu, lub wymiana sprzętu. I uwaga! W dalszej części tego samego punktu czytamy: Wypłata odszkodowania skutkuje wygaśnięciem polisy. Zdaniem Piotra Niezgódki to potwierdzenie, że z gwarancji możemy skorzystać tylko raz.

Wszystkie telewizory i tak zwany duży sprzęt AGD zakupiony w Media Markt może być objęty pakietem gwarancyjnym Gwarancja Plus na pięć lat. Wartość pakietu uzależniona jest od wartości sprzętu. Cennik dostępny jest na stronie www.mediamarkt.pl w zakładce Nasze usługi.

Na inne produkty, poza telewizorami, dużym AGD, telefonami oraz akcesoriami, klienci mogą wykupić czteroletni pakiet serwisowo-gwarancyjny. W opisie produktu czytamy:

- 4 lata ubezpieczenia od usterek, uszkodzeń mechanicznych i kradzieży,
- Bezpłatne naprawy,
- 14-dniowy czas naprawy/likwidacji szkód,
- Telefoniczne składanie zleceń serwisowych,
- Fachowa i szybka pomoc.

Tymczasem w paragrafie 5 pkt 5.1 czytamy: Umową ubezpieczenia nie są objęte: Szkody wynikające z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa Ubezpieczonego. Zresztą, na uwagę zasługuje cały paragraf 5, w którym wymienione są przypadki, co nie jest objęte umową ubezpieczenia.

Wychodzi na to, że uszkodzenia mechaniczne mogą być kwestią dyskusyjną, bo jak udowodnić, że laptop spadł nam ze stołu przypadkowo? Co więcej, ciekawy zapis dotyczy również kradzieży. Paragraf 5 pkt 5.5: Wyłączenia dotyczące Gwarancji ochrony Ryzyka Kradzieży:

- Kradzież bez użycia siły lub włamania. - Kradzież popełniona przez Ubezpieczonego lub do której doszło z powodu rażącego niedbalstwa Ubezpieczonego (jak pozostawienie Ubezpieczonego Sprzętu bez dozoru na widocznym miejscu w pojeździe mechanicznym lub w miejscu publicznym lub innym miejscu uczęszczanym).

Iluletnia ta gwarancja?

Warto zwrócić uwagę na jeszcze jedną ważną kwestię. Oferowane dodatkowe gwarancje biegną od dnia zakupu sprzętu, a to oznacza, że pokrywają się z gwarancją producencką i uprawnieniami z tytułu niezgodności towaru z umową. Realnie, korzyść z dodatkowej gwarancji mamy więc po upływie dwóch lat (tyle z reguły trwa gwarancja producenta i tyle trwają uprawnienia konsumenckie).

Firmy ubezpieczeniowe nie udzielają informacji, jak często i w którym roku ubezpieczenia najczęściej psuje się sprzęt. Z ankiety, którą Computer Bild (niemiecki odpowiednik Komputer Świata) przeprowadził wśród 4500 czytelników, wynika jednak, że problemy ze sprzętem występują najczęściej w drugim roku użytkowania (aż 71 procent głosów). Z reguły obowiązują więc w tym czasie gwarancje producenckie i uprawnienia konsumenckie.

Podsumowując: Dodatkowe gwarancje mogą przynieść korzyść, ale nie powinniśmy wierzyć, że uzyskanie odszkodowania będzie łatwe i proste, musimy bowiem pamiętać o szeregu obostrzeń stawianych przez ubezpieczycieli.

A może - mając w domu drogi sprzęt - wystarczy wykupić dobre ubezpieczenie mieszkania poszerzone o ubezpieczenie sprzętu?

To samo nie za tyle samo

Telewizor 3D Sony KDL-40EX720 kosztuje w sklepie www.euro.com.pl 2890 złotych. Kupując do niego przedłużoną gwarancję na pięć lat - wariant rozszerzony (de facto umowę ubezpieczeniową na sprzęt zawartą ze STU Ergo Hestia SA) - zapłacimy 867 złotych, czyli całość telewizor + gwa­rancja wyniesie nas 3757 złotych.

(fot. www.komputerswiat.pl)

Ten sam model telewizora w sklepie www.electro.pl kosztuje 2513 złotych. Kupując do niego gwarancję na pięć lat (de facto umowę ubezpieczeniową na sprzęt zawartą ze STU Ergo Hestia SA) zapłacimy 503 złote, czyli za całość – telewizor + gwarancja – zapłacimy 3016 złotych.

Wniosek: Na zakupie tego samego modelu telewizora możemy zaoszczędzić nawet 741 złotych!

Polecamy w wydaniu internetowym komputerswiat.pl: Startery dla komórek tylko na dowód. Tego chce policja i służby specjalne

Polub tech.wp.pl na Facebooku

oceń
tak 8 80%
nie 2 20%

Opinie (9)

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

0
0
~Edyta 2014-05-29 (15:10) 2 miesiące 5 godzin i 40 minut temu

GWARANCJA PLUS TO OSZUSTWO, Kupiłam w Saturnie blender Zelmera z dodatkową gwarancją, podczas pracy spadł mi z blatu, przestał działać. Ubezpieczyciel odmówił wypłaty szkody bo cytuje "nie było czynnika zewnętrznego" powodującego szkodę. Jedym słowem dodatkowe 70 zł wyrzucone w błoto, OSZUŚCI I NACIĄGACZE. Nie polecam nikomu.

odpowiedz

1
0
~kAtArZyNa 2014-04-02 (16:25) 3 miesiące 27 dni 4 godziny i 25 minut temu

Po zepsuciu się mojego tableta tak zwana gwarancja plus zagwarantowała mi; 1. zakup gwarancji 2. opłata za kuriera który odebrał sprzet 3. czekanie ponad dwa tygodnie na wiesci 4. a teraz mi go wymiena a ja bede musiała zapłacić 20% jego ceny 5.no i ona ocywiscie przepada bo szkoda była wieksza niz jego wartosc 6. jesli tylko zechce mogę wykupic nowa NO ALE TO GWARANCJA PLUS JAK TO CHWALIŁ SPRZEDAWCA ONI WSZYSTKO OD REKI BEZ GADANIA I DODATKOWYCH OPŁAT

odpowiedz

1
0
~klient 2014-02-06 (10:39) 5 miesięcy 23 dni 10 godzin i 11 minut temu

mam taka gwarancje i wiecej wydam na telefony niz to warte...Towar zakupiłam w Media Markt,zadzwoniłam 03.01 na numer przypisany do gwaracji,pani poinformowała mnie,że w ciagu 4dni ktos sie odezwie...cisza.Mineło 11dni dzwonie ponownie,pani podaje mi inny numer...numer nie prawidłowy.Dzwonie ponownie inna pani informuje,ze koleżanka podała błedny numer,dostaje prawidłowy.Dzwonie pan informuje mnie, że wszelką dokumentacje i informacje przeslą na e-mail,minął dzień nic, nie ma,dzwonie... nie mozna sie dodzwonic...Dodzwoniłam sie w końcu,poinformowano mnie ze dokumenty beda przesłane na e-mail ,ktore trzeba sobie wydrukować(przypominam ze mam uszkodzony laptop).Dokumenty wysłane 14.01 ,mamy 06.02. i cisza maja to w d...Jakies kpiny a nie gwarancja...szybciej by było jak bym poprostu towar zawiozła do sklepu...ale nie bo jest gwarancja plus komfort!!

odpowiedz

2
0
~DeViL268 2014-01-22 (12:13) 6 miesięcy 7 dni 8 godzin i 37 minut temu

U mnie byl uszkodzony laptop (brak ladowania, zawiasy, zniszcozne wejscia usb, wejscie sluchawkowe) Po odeslaniu laptopa na swoj koszt czekalem na jakiekolwiek informacje w odstepie po 2 tygodnie. Cala naprawa byla usunieta w 4 MIESIACE. Oczywiscie jedynie naprawiono uszkodzony wtyk wejscia sluchawkowego a reszte awari naprawiono bez wymieniania czesci. Po 1 miesiacu przysluguje konsumentowi otrzymanie odszkodowania za kazdy dzien zwloki po przekroczeniu ustawowego miesiaca. Czyli ogolnie rzecz biorac mieli mi wyplacic odsetki od wartosci szkody za 3 miesiace. I najlepsze jest to ze otrzymalem..... UWAGA!!!!.... 4.71 zl . ZENADA!!!!!!!!!!!!!!!

odpowiedz

2
0
~tomekatomek 2014-01-10 (20:20) 6 miesięcy 19 dni i 30 minut temu

GWARANCJA PLUS to OSZUSTWO ! niby w 5 dni naprawią, niby sprzęt zastępczy; jak jest awaria, to mają wielki zwis na wszystko, ja czekałem 3 tygodnie na informację, kiedy naprawią pralkę i nadal nie wiedzieli ! serwis producenta naprawił pralkę w 2 dni tyle, że odpłatnie. CHCESZ PŁACIĆ ZA NAPRAWĘ PODWÓJNIE = KUP GWARANCJĘ PLUS ! GWARANCJA PLUS GWARANTUJE, ŻE NICZEGO NIE GWARANTUJE !

odpowiedz

1
1
~ania 2013-11-29 (13:46) 8 miesięcy 7 godzin i 4 minuty temu

ja miałam zalanego laptopa 2 razy, za drugim razem nie udało się go naprawić i od wczoraj mam nowego laptopa,wykupilam rozszerzone ubezpieczenie w AIG Europa ,,i to działa

odpowiedz

7
0
~sasukeund 2012-07-13 (21:24) 2 lata 15 dni 23 godziny i 26 minut temu

hmm... Gdzie ja to widziałem? Ach już wiem: Komputer Świat 5/2012 str. 98 i 99. Naprawdę szkoda że wszystko żywcem ściągnięte i na dodatek z archiwum bo to temat sprzed 3 miesięcy. Tak więc droga redakcjo trochę kreatywności i świerzych informacji

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

0
0
~Maciek 2012-08-28 (08:13) 1 rok 11 miesięcy 1 dzień 12 godzin i 37 minut temu

Chyba że się kupi odpowiedni sprzęt, długi okres gwarancji jest ważny szczególnie dla firm. Lenovo teraz ma laptopa dla firm B580 z gwarancją na 3 lata i wsparciem.

odpowiedz

Bądź z nami na bieżąco

Programy do pobrania: