Indie blokują "darmowe" strony internetowe, w tym usługę Facebook Zero

Indie blokują "darmowe" strony internetowe, w tym usługę Facebook Zero

Indie blokują "darmowe" strony internetowe, w tym usługę Facebook Zero
Źródło zdjęć: © Stepan Popov / CC
09.02.2016 17:23, aktualizacja: 10.02.2016 11:01

Indie blokują dostęp do darmowych stron internetowych, czyli takich, z którymi połączenia nie są taryfikowane przez operatorów, jak np. Facebook zero.

Indie blokują dostęp do _ darmowych _ stron internetowych, czyli takich, z którymi połączenia nie są taryfikowane przez operatorów, jak np. Facebook zero.

Mówiąc o _ darmowych _ stronach mamy tutaj na myśli witryny, za połączenia z którymi nie są naliczane opłaty za transfer danych, ani też nie są pobierane dane z pakietów internetowych. Polscy operatorzy pozwalają często korzystać w ten sposób z mobilnego Facebooka, Wikipedii lub wybranych stron informacyjnych lub serwisów społecznościowych. Indyjski regulator postanowił zablokować takie połączenia, nazywając je dyskryminującymi dla usług transmisji danych.

Indyjski regulator rynku wezwał Reliance Communications, lokalnego partnera telekomunikacyjnego Facebooka, do zablokowania darmowych usług w grudniu 2015 roku. Przez to duże nakłady finansowe, jakie zostały włożone w promocje darmowego dostępu do Facebooka (oraz wybranych serwisów informacyjnych) miały pójść na marne. Marc Zuckenberg, prezes Facebooka, wydał duże pieniądze na reklamę i współpracę z _ The Times of India _, na łamach którego porównał swoją usługę do publicznej biblioteki, która przynosi duże korzyści dla całego społeczeństwa.

Przepisy wprowadzone 8 lutego teoretycznie nie uderzają bezpośrednio w Facebooka, ale mają zastosowanie do większości stron z darmowym dostępem. Według ustalonego prawa, wszystkie strony muszą być rozliczane w taki sam sposób, a korzystanie z nich musi mieć taką samą taryfikację. Bez względu na treść i charakter strony, taryfikacja dla witryny A musi być taka sama jak dla witryny B.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)