Mobilnie, unijnie i wygodnie

Internet to dzisiaj gigantyczny supermarket. Oglądamy, wybieramy i kupujemy w sieci praktycznie wszystkie możliwe towary. Coraz częściej robimy to nie korzystając już z klasycznych komputerów. Dzięki rozwojowi mobilności sprzedawać i kupować można wszędzie i w każdej chwili.

Mobilnie, unijnie i wygodnie
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

04.09.2014 | aktual.: 05.09.2014 12:16

Handel to od początków ludzkości niezmiernie istotna część funkcjonowania człowieka. Postępowi cywilizacyjnemu nieodłącznie towarzyszył rozwój handlu - od „jedwabnego szlaku”, poprzez rewolucję przemysłową aż do współczesnych sposobów kupna i sprzedaży. Widzimy dzisiaj jak na naszych oczach powstają kolejne galerie i supermarkety. Coraz większe i coraz piękniejsze. Powstają nawet w mniejszych miastach. Jednak żaden z nich nie może równać się z największym światowym, gigantycznym supermarketem jakim jest Internet.

Na początku XXI wieku handel w sieci nie jest już żadną nowością. Zakupy w sieci stały się normą. Są wygodne dla klientów i sprzedawców. Pozwalają oszczędzić czas i pieniądze. I co najważniejsze – nie musimy już kupować siedząc przy klasycznym komputerze. Możemy to robić zarówno w centrum miasta, jak i na górskim szlaku, w metrze czy nad morzem, w pociągu czy w lesie. Praktycznie wszędzie tam, gdzie możemy mieć dostęp do Internetu i w każdej chwili, w której poczujemy, że potrzebujemy coś kupić. Weszliśmy przecież w erę urządzeń mobilnych, które na naszych oczach odmieniają oblicze e-commerce.

Rynek zakupów w Internecie cały czas się rozwija. Potrzeba „mobilności” jest coraz większa, dlatego oczekiwania klientów ewoluują właśnie w tym kierunku. – Jeszcze kilka lat temu kupujący w sieci korzystali głównie z komputerów stacjonarnych i laptopów. Strona nie musiała dostosowywać się do urządzenia. Teraz to się zmieniło. Klienci coraz częściej korzystają z urządzeń mobilnych, a dla wielu z nich jest to jedyna metoda ciągłego dostępu do Internetu – mówi Marek Jakubowicz, współwłaściciel firmy SOTE, która od 15 lat opracowuje oprogramowanie dla sklepów internetowych. – Zakupy przez urządzenia mobilne mają być nie tylko możliwe, ale także wygodne. Posiadanie wersji na smartfony i tablety nie jest modnym gadżetem, a realnym kanałem sprzedaży – dodaje.

Wraz z rozwojem technicznym zmieniają się także regulacje prawne, aby lepiej chronić interesy konsumentów i sprzedawców (niespełna trzy miesiące temu w Unii Europejskiej wprowadzono nowe przepisy dotyczące e-commerce). Dlatego właściciele sklepów internetowych, by skutecznie konkurować na rynku, powinni pamiętać, że wprowadzając najnowsze zmiany techniczne muszą też uwzględnić aktualne przepisy handlu elektronicznego.

Pierwszym polskim programem do prowadzenia mobilnego sklepu internetowego, który jest zgodny z najnowszymi przepisami UE jest SOTESHOP 7. Spełnia on najwyższe kryteria mobilności, a jednocześnie uwzględnia zapisy nowych przepisów, które obowiązują w Unii Europejskiej od 13 czerwca br. Chociaż w Polsce nowe przepisy unijne wejdą w życie pod koniec grudnia tego roku, to jednak warto już teraz o tym pomyśleć i dostosować swój sklep internetowy zarówno do wymogów mobilnych jak i prawnych.

SOTESHOP 7 powstawał w bardzo wyjątkowych okolicznościach. Informatycy z firmy SOTE, którzy go tworzyli musieli zapomnieć na chwilę o istnieniu klasycznych komputerów. Musieli go napisać tak, jakby istniały tylko urządzenia mobilne. – Chodziło o to, abyśmy stworzyli zupełnie nowy program mobilny, a nie kolejną aplikację, czy wersję mobilną będącą rozszerzeniem tej klasycznej. Musieliśmy wystrzegać się przyzwyczajeń do komputerów stacjonarnych czy laptopów – mówi Marek Jakubowicz. – Jednocześnie zależało nam, aby stworzyć program dla sklepu, który będzie nie tylko mobilny, ale także wygodny i zgodny z UE – podkreśla. Dlatego właśnie przy instalacji sklepu w oparciu o program SOTESHOP 7 nie jest potrzebna żadna dodatkowa wersja mobilna ponieważ program ten już sam w sobie jest programem mobilnym. Dzięki technologii Responsive Web Design automatycznie dostosowuje się do różnych urządzeń i ekranów. Dostosowywany jest nie tylko wygląd ale także wszelkie funkcjonalności. Dzięki temu strona sklepu internetowego
będzie się atrakcyjnie prezentować zarówno na urządzeniach mobilnych jak i na ekranach tradycyjnych komputerów.

SOTESHOP 7 oznacza nie tylko zmianę przyzwyczajeń, ale także zmianę podejścia do prezentowania oferty w sklepie internetowym. W standardzie tego programu jest możliwość prezentacji zestawów produktów. Dzięki temu można w prosty sposób połączyć kilka produktów w jedną ofertę z rabatem. Do tego panel administracyjny jest prosty i czytelny co jest sporym ułatwieniem w zarządzaniu sklepem. Z poziomu panelu można edytować także temat graficzny sklepu. Bardzo przydatną funkcją SOTESHOP 7 jest możliwość kontaktu telefonicznego ze sklepem. Nie trzeba już szukać numeru telefonu na stronie ponieważ program ten posiada opcję prostego wybierania numeru telefonicznego. Wystarczy na swoim smartfonie przewinąć stronę na dół, a automatycznie pojawi się ikonka słuchawki telefonicznej. Jedno dotknięcie i system łączy rozmowę ze sklepem.

SOTESHOP 7 to także integracja z paczkomatami firmy InPost. Dzięki niej klienci sklepów mogą skorzystać z tej formy dostawy towarów i samemu odbierać przesyłki w dogodnym dla nich czasie. Połączenie wszystkich funkcjonalności programu SOTESHOP 7 sprawia, że zakupy staną się wygodniejsze i bardziej praktyczne. – Taki był nasz cel – aby stworzyć oprogramowanie nowoczesnego sklepu, który będzie odpowiadał oczekiwaniom współczesnego klienta i aby klient czuł się komfortowo robiąc zakupy w takim sklepie bez względu na czas i miejsce, w którym się aktualnie znajduje – podkreśla Marek Jakubowicz. – Będąc nad jeziorem możemy wziąć do ręki smartfon, wejść na stronę sklepu wędkarskiego i zamówić nową wędkę, którą odbierzemy np. w najbliższym paczkomacie. Gdy na górskim szlaku okaże się, że potrzebujemy kupić lepszą kurtkę lub plecak, to wystarczy kilka minut, aby wejść na stronę, wybrać towar i zamówić go do miejsca, w którym urlopujemy. Takich przykładów można mnożyć i z pewnością byłyby ich tysiące, co dowodzi, że
mobilność handlu w sieci jest nie tylko przyszłością, ale też w wielu przypadkach koniecznością – podsumowuje Marek Jakubowicz.

Na zakończenie warto pamiętać, że użytkownicy SOTESHOP 7 mają większe szanse na zdobywanie popularności w sieci, ponieważ strony mobilne w technologii RWD są zalecane i promowane przez wyszukiwarkę Google. Klient SOTESHOP może też skorzystać z tańszych reklam Adwords dla stron mobilnych. Dzięki temu sklepy internetowe oparte na SOTESHOP 7 mają większe szanse na zdobycie nowych klientów.

Szczegóły na temat SOTESHOP 7 dostępne są na stronie www.sote.pl
Wersję demonstracyjną można zobaczyć na stronie http://demo.sote.pl

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)