Facebook: dobór reklam na podstawie numeru telefonu

Facebook: dobór reklam na podstawie numeru telefonu

Facebook: dobór reklam na podstawie numeru telefonu
Źródło zdjęć: © Gizmodo.pl
03.09.2012 14:30

Czy kiedy logujecie się na Facebooka, sieć społecznościowa molestuje was o aktualizację „informacji dotyczących bezpieczeństwa”, takich jak na przykład numer telefonu? Cóż, nie tylko w tym celu zostaną one wykorzystane – można spodziewać się nowej fali reklam.

Przedstawiciele Facebooka potwierdzili, że w najbliższym czasie sieć społecznościowa uruchomi nową usługę dla reklamodawców. Nie będą oni mieli bezpośredniego dostępu do naszych danych, ale i tak da im ona całkiem sporo nowych możliwości targetowania reklam.

Nowa funkcjonalność działać ma w ten sposób. Przypuśćmy, że podajesz swojego maila lub numer telefonu w sklepie internetowym. Przedsiębiorstwo będzie teraz miało możliwość wgrania zebranej w ten sposób bazy danych do Facebooka, gdzie dane zostaną automatycznie zanonimizowane. Anonimowe dane uzyskane od przedsiębiorcy zostaną następnie porównane z bazą danych Facebooka, który wychwyci powtarzające się numery telefonów czy adresy email. W ten sposób powstanie lista użytkowników, którzy korzystali z usług przedsiębiorcy, który teraz będzie mógł skierować swój przekaz bezpośrednio do nich lub do konkretnych grup demograficznych spośród tego zbioru.

Ta dodatkowa opcja targetowania testowana jest już od jakiegoś czasu przez wybrane instytucje finansowe. Przedstawiciele Facebooka twierdzą, że dzięki niej udało się podwoić bazę fanów danej instytucji w ciągu dwóch tygodni. Nowa funkcjonalność zostanie oficjalnie uruchomiona w przyszłym tygodniu.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (8)