Nokia tania jak barszcz - najnowsze modele za 25 euro

Nokia tania jak barszcz - najnowsze modele za 25 euro

Nokia tania jak barszcz - najnowsze modele za 25 euro
05.11.2008 14:00, aktualizacja: 05.11.2008 14:27

Mając na celu nieustanne zmniejszanie „technologicznej przepaści”, firma Nokia wprowadziła dziś serię przystępnych cenowo urządzeń mobilnych oraz innowacyjne usługi przeznaczone specjalnie dla użytkowników na rynkach wschodzących.

Mając na celu nieustanne zmniejszanie „technologicznej przepaści”, firma Nokia wprowadziła dziś serię przystępnych cenowo urządzeń mobilnych oraz innowacyjne usługi przeznaczone specjalnie dla użytkowników na rynkach wschodzących. Oprócz najtańszego w historii telefonu Nokia oraz pierwszego modelu z wbudowanym odtwarzaczem muzycznym przeznaczonego na rynki wschodzące firma Nokia przedstawiła ofertę usług wykorzystujących zalety Internetu. Szacunkowe ceny nowych urządzeń wynoszą od 25 do 90 euro a sprzedaż kilku modeli ma rozpocząć się jeszcze w tym roku. Pakiet internetowych usług firmy Nokia przeznaczonych na rynki wschodzące ma być dostępny od początku 2009 roku.

„W roku 200. firma Nokia przedstawiła strategię zmniejszania kosztów posiadania i eksploatacji telefonu komórkowego oraz udostępniania zalet telefonii komórkowej użytkownikom na rynkach wschodzących. Dzisiaj rozszerzamy tę wizję, wprowadzając kilka urządzeń i usług, które mają na celu przybliżenie tym rynkom zalet także Internetu” — powiedział Robert Andersson, wiceprezes działu Devices firmy Nokia. „Urządzenie mobilne i Internet to świetny zestaw umożliwiający łączenie się z innymi ludźmi oraz korzystanie z informacji, aktualności i rozrywki, a także wymianę multimediów. Wprowadzając przystępne cenowo, przydatne oraz łatwe w użyciu produkty i usługi, Nokia może stymulować rozwój Internetu na rynkach wschodzących dzięki komunikacji mobilnej”.

Nowym usługom na rynkach wschodzących towarzyszy szersza oferta przystępnych cenowo telefonów Nokia:

Obraz
© Nokia 7100 Supernova (fot. Nokia)

Nokia 7100 Supernova to elegancki dodatek do popularnej kolekcji Supernova. To kolorowe urządzenie dla osób ceniących styl i rozrywkę wyróżnia się dużym ekranem o wysokiej rozdzielczości. Posiada również radio FM, aparat fotograficzny 1,3 Mpx i dostęp do Share on Ovi —. internetowego serwisu firmy Nokia do udostępniania zdjęć — oraz innych witryn tego typu. Nokia 7100 Supernova oferuje także dostęp do Mail on Ovi oraz umożliwia przeglądanie stron internetowych. Telefon ma trafić do sprzedaży w czwartym kwartale 2008 roku, a jego szacunkowa cena detaliczna ma wynieść 75 euro.

Wyposażony w dedykowane klawisze muzyczne, cyfrowy odtwarzacz muzyczny, radio FM i standardowe złącze słuchawek 3,5 mm model 5130 XpressMusic to najprzystępniejszy cenowo telefon muzyczny firmy Nokia. Urządzenie ma wbudowany aparat fotograficzny 2 Mpx i umożliwia udostępnianie zdjęć w Share on Ovi oraz korzystanie z usługi pocztowej Mail on Ovi. Telefon ten ma trafić do sprzedaży w pierwszym kwartale 200. roku, a jego szacunkowa cena detaliczna ma wynieść 90 euro.

Obraz
© Nokia 5130 XpressMusic (fot. Nokia)

Prestiżowy wygląd i praktyczność to cechy wyróżniające telefony Nokia 2320 classic, 2323 classic i 2330 classic. Te przystępne cenowo urządzenia oferują usługi Mail on Ovi oraz Nokia Life Tools. Nokia 232. classic ma ponadto wbudowane radio FM z funkcją nagrywania oraz przeglądarkę internetową, a telefon Nokia 2330 classic jest wyposażony w aparat fotograficzny. Wszystkie modele mają trafić do sprzedaży w drugim kwartale 2009, a szacunkowa cena detaliczna ma wynieść 40 euro za modele 2320 classic i 2323 classic oraz 50 euro za Nokia 2330 classic.

Obraz
© Nokia 2320 classic, 2323 classic i 2330 classic (fot. Nokia)

Nokia 1202 i Nokia 1661 to wyjątkowa oferta marki. Kosztujący zaledwie 2. euro model 1202 to najtańsze w historii urządzenie mobilne firmy Nokia. Telefon ten zawiera standardowe funkcje, takie jak latarka, bateria o wydłużonym czasie działania, głośne dzwonki oraz spisy telefonów dla maksymalnie pięciu różnych użytkowników. Nokia 1661 to najtańszy telefon Nokia z radiem FM i dużym, kolorowym ekranem. Nokia 1661 także udostępnia latarkę, głośne dzwonki i spisy telefonów dla kilku osób. Sprzedaż telefonu Nokia 1202 ma się rozpocząć w pierwszym kwartale roku 2008. Nokia 1661 ma trafić do sprzedaży w pierwszym kwartale roku 2009 w szacunkowej cenie detalicznej 30 euro.

Obraz
© Nokia 1661 (fot. Nokia)

Pierwsze usługi Nokia oferowane na rynkach wschodzących będą skoncentrowane wokół poczty elektronicznej, rolnictwa i edukacji, ponieważ na takie usługi konsumenci zgłaszają największe zapotrzebowanie.

Mail on Ovi, usługa dostępna w urządzeniach z oprogramowaniem Nokia Series 40. umożliwia założenie konta e-mail bezpośrednio w telefonie komórkowym — bez potrzeby posiadania komputera osobistego. Dzięki temu daje milionom użytkowników możliwość zaistnienia w Internecie i korzystania z nowych środków komunikacji. Mail on Ovi łatwo jest znaleźć, skonfigurować i używać, korzystając z natychmiastowego dostępu do poczty w telefonie komórkowym. Testowe wdrożenie Mail on Ovi nastąpi na wybranych rynkach do końca listopada 2008. Do końca roku 2008 usługa Mail on Ovi zostanie wdrożona globalnie we wszystkich obecnie sprzedawanych urządzeniach Nokia Series 40.

Nokia Life Tools to zestaw innowacyjnych usług informacyjnych z zakresu rolnictwa i edukacji, przeznaczonych specjalnie dla społeczności wiejskich i małych miast na rynkach wschodzących. Pakiet Nokia Life Tools pomaga przełamać ograniczenia w dostępie do informacji i zapewnia rolnikom oraz uczniom aktualne, przydatne wiadomości. W usługach tych zastosowano zaawansowany graficznie interfejs użytkownika z ikonami i tabelami, który może nawet wyświetlać informacje w dwóch językach jednocześnie. Oprócz zaawansowanego interfejsu do prezentacji najważniejszych informacji używana jest usługa SMS. Zapewnia to dostępność usług wszędzie tam, gdzie działają telefony, bez potrzeby wprowadzania specjalnych ustawień czy zasięgu transmisji GPRS. Nokia planuje udostępnić usługę w telefonach 232. classic i 2330 classic w pierwszej połowie roku 2009 w Indiach, a następnie poszerzyć ją na wybrane kraje Azji i Afryki w ciągu całego roku 2009.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)