Która firma robi najlepsze i najmniej awaryjne laptopy?

 
Źródło: WP.PL | 2012-08-20 (13:52) | 426 opinii
drukuj a a a

Firma Rescuecom, specjalizująca się w serwisowaniu sprzętu komputerowego, opublikowała wyniki rankingu niezawodności komputerów za drugi kwartał bieżącego roku. Wyniki raportu pokazują, że zdecydowanie najmniej problemów ze swoimi laptopami mają właściciele urządzeń firmy Samsung.

Notebooki koreańskiego producenta uzyskały 422 punkty w skali niezawodności, co jest wynikiem o ponad 65 procent lepszym od firmy zajmującej drugie miejsce w zestawieniu. Ranking obejmuje dziewięciu najbardziej popularnych producentów sprzętu komputerowego obecnych na rynku amerykańskim.

Na kolejnych miejscach uplasowały się następujące firmy (im więcej punktów, tym lepiej):

1.Samsung (422)

2. Lenovo/IBM (255)
3. Asus (159)
4. Apple (130)
5. Toshiba (117)
6. HP/Compaq (109)
7. Dell (79)
8. Sony (49)
9. Acer (28)

Laptopy firmy Samsung zostały uznane za najmniej awaryjne w najnowszym rankingu niezawodności komputerów, opublikowanym przez firmę Rescuecom (raport: Rescuecom Computer Reliability Report). Badanie dotyczy urządzeń dostępnych na rynku amerykańskim w drugim kwartale 2012 roku.

(fot. Materiały prasowe)

Należy jednak pamiętać, iż udział laptopów Samsunga w rynku amerykańskim to zaledwie 1,1%, a ogólny udział w licznie serwisowanych przez firmę Rescuecom komputerów to 0,3 %. Udział produktów HP w rynku to np. 25,8% (23,7% udziału w liczbie napraw). Dla Della wygląda to następująco: 22,4% i odpowiednio 28,4% udziału w ilości napraw. Ostatni Acer posiada 7% udziału w rynku i aż 24,7% udziału w ilości napraw.

Badania firmy OX Media pokazały, że jeśli użytkownicy laptopów Samsung narzekają na swoje komputery, to w aż w 70% jest to narzekanie na obudowę. Posiadacze Sony najbardziej krytykują cenę komputera, właściciele laptopów Toshiba najczęściej narzekają na głośniki, w HP problemem jest serwis, a w Lenovo najbardziej krytykowane są złączą i obudowa.

Polub WP Tech na Facebooku

oceń
tak 86 44.33%
nie 108 55.67%

Opinie (426)

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

0
0
~PRAWDA 2015-05-19 (17:13) 1 miesiąc 16 dni 22 godziny i 15 minut temu

AMILO A 1650 G z 2006 roku (produkcja 2005) jeszcze przed zmiana przepisów ROHC - czyli bardziej wytrzymałe luty itp. Słaby już konfig, troche wożony, nie noszony. 2 tyg przed gwarancją padł zasilacz. Wymienili szybko. Po 6 latach pękły zawiasy. Kupiłem fuksem na allegro. Już 2 dysk umiera. Ale komp chodził przez większość czasu po 16 godzin dziennie. 2 lata chodził po 4 godziny dziennie.

odpowiedz

5
3
~karo 2013-09-16 (17:19) 1 rok 9 miesięcy 19 dni 22 godziny i 9 minut temu

Samsung najmniej awaryjny?! Śmiechu warte. 2 razy padła mi w moim płyta główna. Raz naprawili mi na gwarancji, ale już za drugim razem nie miałam tyle szczęścia. I laptop, który ma niecałe 3 lata muszę spisać na straty albo sprzedać na części. Kupiłam go za 2,5 tys. i teraz muszę sprawić sobie nowy. Także nigdy więcej nie kupię żadnej rzeczy pod marką samsung.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

0
1
~2015 2015-04-15 (14:42) 2 miesiące 21 dni i 46 minut temu

SAMSUNG?! Serio? Ha Ha Ha

odpowiedz

6
0
~emz 2013-12-31 (19:59) 1 rok 6 miesięcy 4 dni 19 godzin i 29 minut temu

Śmiechu warte Samsung od czasu zakupu czyli 14 IX 2013 był w moich rekach przez tydzień. Po każdej naprawie i testowaniu przychodzi bardziej mechanicznie uszkodzony i sprawę oddaje do sądu. po rzekomym sprawdzeniu w pakiecie start w domu okazało że jest trafiony no i na dzień dobry płyta główna do wymiany i dalej wolno działa zawiesza się, zacina itd. serwis twierdzi że jak mi cos nie pasuje to mam zmienić sobie na własny koszt karte sieciowa czy graficzna itd. Takiej katastrofy to nie widziałem. Uwaga jak kupicie na fakturę to jesteście klientami drugiej kategorii, ma się tylko możliwość zatrudnienie adwokata i sprawa do sądu. Model katastrofy to NP 550P5C SO5PL .

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

12
1
cogito1966 2013-03-29 (13:05) 2 lata 3 miesiące 7 dni 2 godziny i 23 minuty temu

Nigdy więcej nie kupię sprzetu HP i Wam też nie radzę. Jestem nieszczęsnym posiadaczem laptopa HP Pavilion G7 i po roku już był 3 razy w serwisie. Niestety usterki się pojawiały te same po kolejnej naprawie tzw. naprawie bo ostatnio przeinstalowano mi tylko windows. jakie były usterki? Laptop się restartuje oraz obraz migota co jakiś czas. Zrobiłem zdjęcia i co i nic. Dla HP jesteśmy tylko potrzebni gdy kupujemy sprzet później mają nas w .... oto mail jaki ostatecznie otrzymałe, nadmieniam że gwarancję mam do 11.2013 roku. "Szanowny Kliencie, uprzejmie informuję, iż raport z ostatniej wizyty urzadzenia o numerze seryjnym CNF1311K36 w Autoryzowanym Serwisie HP nie potwierdza uszkodzeń laptopa. Zgodnie z przedmiotowym dokumentem w/w jednostka nie posiada usterek objetych naprawą gwarancyjną z tyt. warunków Karty Gwarancyjnej. W związku z powyższym brak podstaw do kolejnej naprawy oraz innych roszczeń wobec Producenta. Z poważaniem, Danuta Rakowska Dział Reklamacji Hewlett - Packard Polska Sp. z o.o." Rozmawiałem z tą panią dzisiaj i spytałem się co mam robić ona że to nie jej sprawa NIGDY WIĘCEJ HP.

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

5
0
~kamil 2013-04-09 (17:00) 2 lata 2 miesiące 26 dni 22 godziny i 28 minut temu

ciekawe jest to co mówicie, ale ja mam laptop sony od 3 lat i nic mu się nie dzieje , ani razu nie był naprawiany, może dlatego że kupiłem go w sony centre bo słyszałem że w innych sklepach sprzedają niezły shit pod nazwą laptop sony.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

0
2
~Zibi 2013-12-19 (00:21) 1 rok 6 miesięcy 17 dni 15 godzin i 7 minut temu

Miałem acera aspire 3690 i chodził bez zarzutu przez 6 lat i służyłby dalej gdyby nie 2 rzeczy: raz upadł i potłukł się ekran (został wymieniony), a potem pamiętam, że miałem go w plecaku, gdzieś się oparłem (niezbyt mocno), coś w nim cicho trzasło i zaczął się wieszać (poszła płyta główna). Ale acera polecam, był używany bez litości, to w trasie, to w plecaku chodząc po mieście... Ogólnie to trochę słaba obudowa w nim była, łapało się za róg i cały się leciutko uginał... Mam też della latitude d610 i jest niezniszczalny. Padło podswietlanie matrycy po 8 latach. Wykonanie: plastik, ale twardy i wytrzymały, obudowa jest pokryta jakby brokatem, i w ogóle się nie wyciera, to samo klawisze. Ogólnie następny będzie dell, najlepiej studio...

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

0
0
~Przedsiębiorca 2014-08-02 (12:18) 11 miesięcy 4 dni 3 godziny i 10 minut temu

W laptopach DELL najprędzej poda układ zasilania. Już po 8 miesiącach użytkowania nie daje się uruchomić. Serwis DELL działa błyskawicznie ,następnego dnia po zgłoszeniu przysłali kuriera z pudełkiem po laptopa. Tydzień minął i jescze nie zrobili. Piszą ,że brakuje im części do naprawy.W większości tej serii pada układ zasilania . Myślę ,że do miesiąca zrobią.

odpowiedz

2
1
~wkurzony 2014-07-20 (17:35) 11 miesięcy 15 dni 21 godzin i 53 minuty temu

OD LENOVO TRZYMAJCIE SIE Z DALEKA TOTALNA PORAŻKA NA CAŁEJ LINI, a serwis, mają u chinczyka w stodole

odpowiedz

4
0
rafiki526 2014-02-17 (18:06) 1 rok 4 miesiące 18 dni 21 godzin i 22 minuty temu

w moim serwisie najwięcej wylądowało hp, natomiast bardzo rzadko toshiba.

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Galerie

PLAY

Programy do pobrania: