Już o dziś NASA ogłosi swoje najnowsze osiągnięcie. Oglądaj z nami na żywo

Już o dziś NASA ogłosi swoje najnowsze osiągnięcie. Oglądaj z nami na żywo

Już o dziś NASA ogłosi swoje najnowsze osiągnięcie. Oglądaj z nami na żywo
Źródło zdjęć: © NASA
Bolesław Breczko
14.12.2017 14:02, aktualizacja: 14.12.2017 17:42

O godzinie 19 polskiego czasu NASA przeprowadzi telekonferencję, na której poinformuje o najnowszym odkryciu. Wiadomo, że ma dotyczyć wykorzystania algorytmów sztucznej inteligencji (dostarczonych przez Google) do badania kosmosu.

Na razie Agencja nie zdradziła więcej szczegółów. Wiadomo jednak, że badania były prowadzone przy wykorzystaniu zdjęć z teleskopu Keplera, a jego zadaniem jest poszukiwanie ziemiopodobnych planet pozasłonecznych.

Czy możemy spodziewać się odnalezienia nowych planet dzięki Google? Jeśli któraś firma miałaby je odnaleźć w morzu kosmicznych informacji, to Google wydaje się idealna do tego zadania. Może niedługo kosmiczne poszukiwania będą polegały na wpisaniu do wyszukiwarki "skalista planeta, 60 proc. wody, średnia temperatura 25 stopni Celsjusza".

- Myślę, że może to być w końcu odkrycie planety podobnej do Ziemi – mówi Wirtualnej Polsce dr Weronika Śliwa, szefowa planetarium w Centrum Nauki Kopernik. – NASA już wielokrotnie ogłaszała "odkrycie" planety, która miała być podobna do naszej, ale zawsze było coś nie tak. Albo orbita była zła, albo skład czy atmosfera. Może teraz udało się trafić we wszystkie te parametry – dodaje.