Google wygrało z Yahoo bój o CNN

Google wygrało z Yahoo bój o CNN

Google wygrało z Yahoo bój o CNN
Źródło zdjęć: © google
29.08.2007 13:30, aktualizacja: 29.08.2007 14:37

Google zostało wyłącznym dostawcą reklam PPC w CNN.com, jednym z najpopularniejszych serwisów newsowych na USA. Firma z Mountain View zastąpiła na tym miejscu Yahoo, które było jedynym dostawcą reklam dla CNN od 2004 r.

Trzy lata temu, to Yahoo wygrało przetarg z Google. Tym razem role się odwróciły.

CNN.com wykorzystuje system AdSense oraz wyszukiwarkę Google.

_ -To ważna transakcja dla Google. Serwis CNN charakteryzuje się dużym ruchem i zawartością na najwyższym poziomie. Dzięki umowie nasi reklamodawcy mogą dotrzeć do użytkowników serwisu i otrzymać wartościowy ruch na swoich stronach _- wyjaśnia Brandon McCormick, rzecznik prasowy Google.

W edycji międzynarodowej serwisu ( CNN International ) reklamę kontekstową nadal obsługuje Yahoo.

Yahoo nie skomentowało decyzji CNN.

Amerykańska edycja CNN.com jest w Stanach trzecim największym serwisem newsowym, który według Hitwise odpowiadał za 3,56% wizyt do witryn w kategorii news. Na pierwszym miejscu jest Yahoo News ( 7,78% ), na drugim Weather.com ( 5,16% ). Czwarte miejsce przypada MSNBC ( 3,51% ), piąte - Google News ( 1,79% ).

Uzyskanie wyłączności na obsługę CNN.com przez Google, ma miejsce dokładnie 6 miesięcy po wprowadzeniu przez Yahoo platformy reklamowej Panama.

Yahoo zakończyło zeszły rok słabymi wynikami finansowymi. Firma zdecydowała się na znaczącą reorganizację, a Panama ma jej pomóc w zwiększeniu przychodów z działalności reklamowej rozliczanej w modelu Pay Per Click.

Reklamy kontekstowe PPC stanowią największy segment na rynku reklamy online w USA, przychody z ich tytułu wynoszą ok. 40% wszystkich.

Według Yahoo, Panama istotnie zwiększyła trafność serwowanych reklam, a lepiej targetowane reklamy oznaczają więcej kliknięć użytkowników. Nowa platforma nie przekonała jednak zarządu CNN.com.

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)