Chińczycy chcą kupić Operę - 1,2 mld dolarów za 100 proc. akcji

Chińczycy chcą kupić Operę - 1,2 mld dolarów za 100 proc. akcji

Chińczycy chcą kupić Operę - 1,2 mld dolarów za 100 proc. akcji
Źródło zdjęć: © WP.PL
11.02.2016 10:50, aktualizacja: 11.02.2016 11:33

Wykupienie wszystkich akcji i zamienienie Opery w firmę prywatną może znacząco wzmocnić pozycję przeglądarki, jak i należącej do tej samej firmy popularnej platformy reklamowej.

Z przeglądarki Opera - mobilnej i desktopowej - korzysta 35. milionów użytkowników. Jeśli chodzi o przeglądarki dla telefonów komórkowych, Opera była jedną z pierwszych, jakie powstały.

Wykupienie wszystkich akcji i zamienienie Opery w firmę prywatną może znacząco wzmocnić pozycję przeglądarki, jak i należącej do tej samej firmy popularnej platformy reklamowej. Opera Software oficjalnie potwierdziła, że została jej złożona pewna hojna oferta biznesowa, nad którą jej zarząd i akcjonariusze będą musieli się poważnie zastanowić. Konsorcjum chińskich firm internetowych - Kunlun Tech i Qihoo 360 - chce wykupić wszystkie akcje Opery, co oznaczałoby uniezależnienie firmy od kaprysów akcjonariuszy na rzecz uzależnienia od konsorcjum. Wartość transakcji szacowana jest na 1,2 miliarda dolarów.

Opera Software, choć nie odnosi dużych sukcesów jako przeglądarka na komputery PC, jest gigantem na rynku mobilnym dzięki takim aplikacjom, jak Opera Mobile czy Opera Mini. Druga z przeglądarek potrafi kompresować witryny internetowe tak, by przeglądanie internetu, w tym treści multimedialnych, było znacznie tańsze z uwagi na znaczne zmniejszenie ilości transferowanych danych.

Opera wspólnie z firmą Google współtworzy też Blinka, wywodzący się z WebKita silnik dla przeglądarek internetowych. Jest też właścicielem jednej z czołowych platform dla internetowej reklamy. Opera Software na razie nie złożyła żadnej konkretnej deklaracji w sprawie złożonej jej oferty. Ewentualne przejęcie będzie wymagało zgody akcjonariuszy i urzędników na wybranych rynkach.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)