BRAVIAdrom, największy zoetrop na świecie

BRAVIAdrom, największy zoetrop na świecie

BRAVIAdrom, największy zoetrop na świecie
Źródło zdjęć: © Sony
22.12.2008 10:24, aktualizacja: 22.12.2008 11:16

Co to jest: ma 10 m średnicy, obraca się z szybkością ponad 40
km/h, znajduje się w północnych Włoszech i bije światowe rekordy?

*Co to jest: ma 10 m średnicy, obraca się z szybkością ponad 40 km/h, znajduje się w północnych Włoszech i bije światowe rekordy? Proste, to BRAVIAdrom: wielki zoetrop będący gwiazdą najnowszej kampanii firmy Sony. *
Firma Sony jest znana z niezapomnianych reklam swoich telewizorów BRAVIA. Wszystko wskazuje jednak na to, że BRAVIAdrom, który ma pokazywać działanie technologii Motionflow, ustawi poprzeczkę jeszcze wyżej. W dodatku BRAVIAdrom będzie pierwszą w historii Sony ogólnoświatową kampanią kreatywną poświęconą telewizorom BRAVIA.

Obraz

Inspiracją do stworzenia BRAVIAdromu był zoetrop: wynalezione w XIX wieku urządzenie, które pozwalało tworzyć krótkie „filmy” z sekwencji statycznych obrazów. Urządzenie to uznano za doskonałe narzędzie do przedstawienia działania nowoczesnej technologii Motionflow 200Hz, która pozwala na uzyskanie maksymalnej płynności obrazu.

Zdjęcia do reklamy telewizyjnej były robione na placu w miejscowości Venaria koło Turynu, a występuje w niej fenomenalny brazylijski piłkarz Kaká, mistrz świata, laureat nagrody FIFA dla najlepszego zawodnika i zdobywca Złotej Piłki. Widzowie będą mogli obejrzeć w jego wykonaniu szereg popisów technicznych nakręconych wewnątrz BRAVIAdromu.

Obraz
© BRAVIAdrom (fot. Sony)

Temat piłkarski wybrano ze względu na to, że efekt działania technologii Motionflow 200Hz jest najlepiej widoczny między innymi przy oglądaniu meczu. Technologia ta skutecznie zapewnia płynną reprodukcję lotu piłki do bramki, dzięki czemu fani futbolu mogą czuć się w domu jak na prawdziwym stadionie. Technologia Motionflow zdecydowanie poprawia również czystość i płynność dynamicznych sekwencji filmowych.

Aby widowisko było jeszcze bardziej atrakcyjne, mistrz piłkarskiego freestyle’u Dan Magness podejmie próbę ustanowienia trzech rekordów Guinnessa. Magness ma już swoje miejsce w księdze Guinnessa, a umiejętność panowania nad piłką doskonaliły u niego takie gwiazdy futbolu, jak Francesco Totti i Michael Owen.

Producentem reklamy ponownie jest londyńska agencja Fallon, której zespół stworzył trylogię piłeczki-farba-króliczki. Na reżyserskim fotelu zasiadł dobrze zapowiadający się reżyser Vernie Yeung, który realizował wcześniej wideoklipy czołowych wykonawców, takich jak Kylie Minogue. Reklama zostanie nakręcona dostarczonymi przez Sony, profesjonalnymi kamerami HD F35.

„_ BRAVIAdrom powstał jako przystępna, zrozumiała dla każdego ilustracja działania technologii Motionflow ”, mówi Giles Morrison, dyrektor generalny Marketing Communications Sony Europe. „ Nasze poprzednie reklamy z piłeczkami, farbą i króliczkami pokazały, że efektywne wykorzystanie prostych pomysłów może przynieść wielkie efekty. Mam tu na myśli naprawdę spektakularne wrażenia, w które można uwierzyć. Brazylijski piłkarz Kaka był prostym wyborem nie tylko dlatego, że jest supergwiazdą, lecz również z tego powodu, że futbol idealnie nadaje się do ukazania pełnego efektu działania technologii Motionflow 200Hz. _”

BRAVIAdrom w liczbach
• Optymalna prędkość BRAVIAdromu to 44 km/h
• BRAVIAdrom może rozwijać prędkość ponad 50 km/h
• BRAVIAdrom ma 10 m średnicy
• Zmontowanie BRAVIAdromu zajęło 10-osobowej ekipie trzy dni
• BRAVIAdrom można załadować na dwie 12-metrowe ciężarówki
• Budowa całego BRAVIAdromu trwała za pierwszym razem sześć tygodni
• Ważący 10 ton zoetrop jest przypuszczalnie największym urządzeniem tego typu w historii
• W zdjęciach uczestniczą przedstawiciele księgi rekordów Guinnessa, którzy nadzorują próbę pobicia rekordu

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)