Apple stawia na sztuczną inteligencję i wirtualną rzeczywistość

Apple stawia na sztuczną inteligencję i wirtualną rzeczywistość

Apple stawia na sztuczną inteligencję i wirtualną rzeczywistość
Źródło zdjęć: © deerkoski / flickr.com / CC
28.07.2016 14:46

Firma z Cupertino po raz drugi z rzędu zanotowała spadki. W ostatnim kwartale zyski ze sprzedaży iPhone'ów spadły o 23 proc. - czas na zmianę strategii

- _ Nie ma żadnego zaskoczenia, jeżeli chodzi o spadek sprzedaży iPhone’ów. Rynek smartfonów się nasycił, co powoduje, że nie ma szans na tak spektakularną sprzedaż jak choćby rok temu. Nikogo także nie powinien dziwić spadek sprzedaży komputerów Mac. Brak nowych modeli powoduje, że klienci bardzo często wstrzymują się z decyzjami zakupowymi _ - komentuje Michał Masłowski z bloga Myapple.pl

Analitycy zwracają uwagę, że Apple inwestuje ogromne sumy w badania i rozwój (R&D). W ostatnich 9 miesiącach firma przeznaczyła na ten cel 7,5 mld dol. Spadek zainteresowania obecnymi generacjami urządzeń dobitnie świadczy o potrzebie stałego rozwijania oferty Apple, co pociągnie za sobą wprowadzenie zupełnie nowych produktów w dłuższym horyzoncie czasowym.

Od pewnego czasu firma koncentruje się zwłaszcza na usługach cyfrowych (iCloud, Apple Music). To właśnie ten obszar charakteryzował się w ostatnim kwartale największym wzrostem (1. proc.). Na tym polu znajdą także największe zastosowanie innowacje, o których szef firmy opowiadał podczas ostatniego spotkania z inwestorami.

- _ Inwestujemy w rozwiązania rozszerzonej rzeczywistości i w dłuższej perspektywie widzimy dla tej technologii wiele zastosowań. Sukces Pokemon Go jest świetną ilustracją potencjału rynkowego AR. Interesuje nas sztuczna inteligencja, na rozwój której także przeznaczyliśmy duże środki _ - mówił Tim Cook.

Apple wykorzystuje obecnie narzędzia AI w asystencie głosowym Siri oraz do polecania klientom swoich sklepów nowych treści i aplikacji. Usługa Music dopasowuje muzykę do preferencji użytkowników właśnie dzięki AI. Systemy urządzeń mobilnych Apple mają tworzyć wzorce korzystania z telefonu przez użytkownika, co pomaga lepiej zarządzać żywotnością baterii danego iPhone'a.

- _ Będziemy wdrażać sztuczną inteligencję, ponieważ staje się ona coraz istotniejsza dla zapewnienia naszym klientom odpowiedniego doświadczenia użytkownika, do którego Apple od zawsze przykłada dużą wagę _ - przekonuje Cook.

Komentatorzy w rozmowie z agencją Reutera wskazują, że dotychczasowa strategia Apple, którą firma kierowała się od czasów Steve'a Jobsa, może stawiać producenta w trudnej pozycji.
- _ Apple decyduje się zwykle na wprowadzenie jakiejś technologii dopiero wtedy, gdy osiągnie już ona pewną dojrzałość, zostanie dopracowana. Rywale firmy z Cupertino - Google, Facebook itp. - pracują w otwarty sposób. Na bieżąco przedstawiają wyniki prac, udostępniając niegotowe narzędzia, prototypy, wersje beta _ - mówi Bob O'Donnell z firmy TECHnalysis Research.

- _ Strategia Apple prowadzi natomiast do sytuacji, w której firma, chcąc dorównać konkurencji, przekonuje, że pracuje nad jakimiś rozwiązaniami, jednak nie jest gotowa na uchylenie choć rąbka tajemnicy czy pokazanie prototypu _ - dodaje O'Donnell.

- _ Trzeba podkreślić, że Apple wciąż jest jedną z największych firm na świecie, z bajońskimi zapasami żywej gotówki w portfelu. Jednak blisko 20-letni okres wzrostów został na pewien czas zahamowany. Najbliższe odbicie może przynieść Apple okres świąteczny _ - mówi PAP Technologie Paweł Okopień z iMagazine.

Aktualnie Apple posiada 231,5 mld dol. w gotówce i płynnych papierach wartościowych. W ostatnim kwartale zysk firmy wyniósł 7,8 mld dol.

(PAP)

Źródło artykułu:WP Tech
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)